پنتاگون از کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق خبر داد

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VA پنتاگون از کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق خبر داد
  پنتاگون از کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون از کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق به میزان 2.2 هزار نفر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان ، جنرال فرانک مکنزی ، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، روز چهارشنبه از کاهش حضور نظامی در عراق تا 2200 سرباز خبر داد.

مككنزي گفت: "اين كاهش حضور به ما اجازه مي دهد تا در زمينه ريشه كن كردن آخرين بازماندگان داعش (دولت اسلامي، سازمان تروريستي ممنوع در فدراسيون روسيه) در عراق و تضمين شکست پايدار آن، به شركاي عراقي خود نيز مشاوره و كمك كنيم."

آینده امریکایی ها در عراق وافغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آینده امریکایی ها در عراق و افغانستان

وی افزود: کاهش 5.2 هزار نیرو به 3 هزار نیرو در ماه سپتامبر اجرا و عملی می شود.

پیش از این، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته بود که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، از کاهش حضور نظامی در عراق و افغانستان خبر می دهد.

به گفته وی، ابتدا باید انتظار داشته باشیم که ترامپ خروج بیشتر نیروها از عراق و در روزهای آینده در افغانستان را چه زمان اعلام می کند.

وعده های خاتمه جنگ در عراق و افغانستان که توسط  سلف وی آغاز شده بود ، یکی از شعار مهم انتخاب ترامپ بود.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی نوشته است، یک مقام دولتی در ایالات متحده که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرد که دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور این کشور امروز بیانیه‌ای را درخصوص خروج تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی از عراق منتشر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی که هنگام بازگشت ترامپ از ایالت کارلونیای شمالی در هواپیمایی ریاست جمهوری حضور داشته، تاکید کرد: انتظار می‌رود ترامپ روز چهارشنبه این خبر را اعلام کند. به گفته وی در روزهای آینده برای افغانستان نیز چنین بیانیه‌ای منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала