مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است

© REUTERS / AAP Image/Dan Himbrechtsمشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است
مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که متوقف نمودن آزمایشات واکسین ضد کرونا AstraZeneca نشان می‌دهد که چندین واکسین دیگر نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه 9 سپتمبر به خبرنگاران گفت که تعلیق آزمایشات واکسین ضد کرونا AstraZeneca نشان می‌دهد که چندین واکسین دیگر نیاز است.

شرکت داروسازی بریتانیایی AstraZeneca گفته آزمایشات واکسین ویروس کرونا را که در تولید آن با محققان دانشگاه آکسفورد همکاری کرده است، پس از بیمار شدن یکی از داوطلبان متوقف کرده است.

طبق گزارش استات نیوز، شرکت AstraZeneca روز سه‌شنبه گفت که آزمایشات جهانی از جمله آزمایشات بزرگ مرحله آخر این شرکت برای آزمایش واکسینی که توسعه داده به دلیل بیمارشدن غیرقابل توجیه یک شرکت کننده در مطالعه، متوقف شده است.

پسکوف گفت در پاسخ به سوال که آیا روسیه بعد از این مورد نگران واکسین ضد کرونا خود است، گفت: این مورد با شرکتی که شمار به آن اشاره کردید یک بار دیگر تاکید می‌کند که برای هر کشور مهم است که چندین واکسین در بسته داشته باشند. و این نتایج آزمایش قابل اطمینان تری را تضمین می کند.

علاوه براین، وی با اشاره به تفاوت واکسین‌ها گفت: لازم به یادآوری است که واکسینی که اکنون در مرحله نهایی آزمایش است، یعنی Sputnik V، یک واکسین انسانی است، در حالی که در مورد AstraZeneca صحبت از واکسین «شادی» است. در هر صورت، دانشمندان ما معتقدند که واکسین انسانی از این نظر قابل اعتمادتر است و در حال حاضر همه چیز به خوبی پیش می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала