گامالی پروتکل تحقیقی واکسین کرونا روسی را در اختیار «لنست» قرار داد

© Photo / RDIFگامالی پروتکل تحقیقی واکسین کرونا روسی را در اختیار «لنست» قرار داد
گامالی پروتکل تحقیقی واکسین کرونا روسی را در اختیار «لنست» قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرگز تحقیقاتی «گامالی» یک پروتکل کلینیکی کامل تحقیقی درباره واکسین کرونا روسی «اسپوتنیک وی» را در اختیار نشریه لنست قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس لوگونوف، معاون مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» گفت که این مرکز یک پروتکل کلینیکی کامل تحقیقی درباره واکسین «اسپوتنیک وی» را در اختیار نشریه لنست قرار داده است.

لنست به سازندگان واکسین روسی کرونا: به منتقدین پاسخ دهید - اسپوتنیک افغانستان
لنست به سازندگان واکسین روسی کرونا: به منتقدین پاسخ دهید

پیش از این، گزارش شده بود که نشریه طبی لنست از سازندگان واکسین کرونا روسی دعوت کرده بود تا به منتقدین واکسین کرونا «اسپوتنیک وی» پاسخ دهد.

این نشریه از سازندگان واکسین «اسپوتینک وی» دعوت کرد تا به سوالات همکاران خود که نتایج تحقیقات دانشمندان روسی را مورد پرسش قرار داده بودند، پاسخ دهد.

 لنست در اوایل ماه سپتمبر، دو مرحله آزمایش بالینی از واکسین کرونا روسی را منتشر کرد. اندکی پس از آن، چندین محقق از سراسر جهان نامه‌های سرگشاده‌ای را در وبسایت ایتالیایی Cattivi Scienziati به نشر رساند که در آن نسبت به واکسین روسی شک و تردید داشتند.

لوگونوف گفت: این مرکز پروتکل کلینیکی کامل و تمام داده‌های حاصل از تحقیقات علمی را در اختیار لنست قرار داده است.

قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه به تاریخ 11 اگست نخستین واکسین در جهان بر ضد ویروس کرونا را تحت نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش 4 میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала