ترامپ می‌گوید که اطمینان دارد که میلیون‌ها امریکایی را از کرونا نجات داده‌است

© REUTERS / TASOS KATOPODISترامپ می‌گوید که اطمینان دارد که میلیون‌ها امریکایی را از کرونا نجات داده‌است
ترامپ می‌گوید که اطمینان دارد که میلیون‌ها امریکایی را از کرونا نجات داده‌است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا بار دیگر از مسوولیت بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در امریکا امتناع ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بار دیگر از مسوولیت بالا بودن میزان مرک و میر ناشی از ویروس کرونا در امریکا امتناع ورزید، او اطمینان دارد که اگر اقدامات دولت او نبود، «میلیون‌ها نفر می‌مردند».

وعده انتخاباتی  ترامپ: واکسن آمریکایی کرونا تا ماه اکتبر توزیع خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
وعده انتخاباتی ترامپ: واکسن آمریکایی کرونا تا ماه اکتبر توزیع خواهد شد

آقای ترامپ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنیم اگر ما این کار را که انجام دادیم نمی‌کردم، میلیون های نفر می‌مردند. ما این کشور را بستیم، ما این کار را خیلی موثر انجام دادیم، ما در مورد این بیماری وحشتناک با بقیه جهان یکجا خبر شدیم.

او افزود: من فکر می‌کنم که ما از هر موقعیتی کار خارق‌العاده‌ای را انجام دادیم. ما اصلاً نباید کسی را از دست می‌دادیم، اما چین چیز را منتشر کرد که نباید می‌کرد، از چین خارج شد و به  اروپا و سراسر جهان گسترش پیدا کرد.

باب وودوارد، روزنامه‌نگار معرف واشنگتن پست در کتاب جدیدش به نام «خشم» نوشته است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا اعتراف کرد که می‌دانست ویروس کرونا خطرناک است، در حالی که بارها و بارها جدی بودن آن را نادیده گرفت. در بخشی از کتاب وودوارد آمده است که ترامپ نمی‌خوانست وحشت را در کشور ایجاد کند.

طبق معلومات دانشگاه جان هاپکینز، در سراسر امریکا 6 میلیون 334 هزار نفر به بیماری همه‌گیر کرونا مبتلا شده اند و کرونا تاکنون جان 189.9 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала