پاسخ سازندگان واکسین روسی به منتقدین خارجی

© Photo / RDIFپاسخ سازندگان واکسین روسی به منتقدین خارجی
پاسخ سازندگان واکسین روسی به منتقدین خارجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز گامالیا به انتقادهای همکاران خارجی خود پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز گامالیا به انتقادها در مورد واکسین روسی ضد کرونا (اسپوتنیک وی) به مجله علمی و بین‌المللی لنست پاسخ داد.
پیش از این نماینده نشریه لنست در مصاحبۀ که با ریانووستی داشت از سازندگان واکسین ضد کرونا روسی «اسپوتنیک وی» دعوت نمود تا به سوالاتی همکاران خود که در نتیجه گیری دانشمندان روسی شک و تردید داشتند، پاسخ دهد.

مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است  - اسپوتنیک افغانستان
مشکل خوردن واکسین کرونا AstraZeneca نشان داد که چندین واکسین دیگر نیاز است

لنست در اوایل ماه سپتمبر، دو مرحله آزمایش بالینی از واکسین کرونا روسی را منتشر کرد. اندکی پس از آن، چندین محقق از سراسر جهان نامه‌های سرگشاده‌ای را در وبسایت ایتالیایی Cattivi Scienziati به نشر رساند که در آن نسبت به واکسین روسی شک و تردید داشتند.
این نشریه از سازندگان واکسین ضد کرونا «اسپوتنیک وی» دعوت کرد تا به سوال‌های که توسط انریکو بوچی دانشمند امریکایی از دانشگاه تمپل در یک نامه باز شده است، پاسخ دهد.
نماینده لنست گفت: ما به دقت وضعیت را تحت نظر خواهیم داشت.
قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه به تاریخ 11 اگست نخستین واکسین در جهان بر ضد ویروس کرونا را تحت نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش 4 میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала