توسعه دهندگان «اسپوتنیک وی» اتهامات مربوط به داده‌های آماری نادرست را رد می‌کنند

© Photo / RDIFتوسعه دهندگان «اسپوتنیک وی» اتهامات مربوط به داده‌های آماری نادرست را رد می‌کنند
توسعه دهندگان «اسپوتنیک وی» اتهامات مربوط به داده‌های آماری نادرست را رد می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون مرکز تحقیقاتی «گامالی» می‌گوید که این مرکز اتهامات دانشمندان خارجی را مبنی بر عدم صحت داده‌های آماری در مورد تحقیقات واکسین کرونا روسی «اسپوتنیک وی» رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس لوگونوف، معاون مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» گفت که این مرکز اتهامات مبنی بر عدم صحت داده‌های آماری تحقیقات واکسین «اسپوتنیک وی» را توسط دانشمندان خارجی رد می‌کند.

گامالی پروتکل تحقیقی واکسین کرونا روسی را در اختیار «لنست» قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
گامالی پروتکل تحقیقی واکسین کرونا روسی را در اختیار «لنست» قرار داد

پیش از این، گزارش شده بود که نشریه طبی لنست از سازندگان واکسین کرونا روسی دعوت کرده بود تا به منتقدین واکسین کرونا «اسپوتنیک وی» پاسخ دهد.

این نشریه از سازندگان واکسین «اسپوتینک وی» دعوت کرد تا به سوالات همکاران خود که نتایج تحقیقات دانشمندان روسی را مورد پرسش قرار داده بودند، پاسخ دهد.

 لنست در اوایل ماه سپتمبر، دو مرحله آزمایش بالینی از واکسین کرونا روسی را منتشر کرد. اندکی پس از آن، چندین محقق از سراسر جهان نامه‌های سرگشاده‌ای را در وبسایت ایتالیایی Cattivi Scienziati به نشر رساند که در آن نسبت به واکسین روسی شک و تردید داشتند.

لوگونوف گفت: این مرکز اتهامات مطرح شده توسط گروهی از دانشمندان مبنی بر عدم صحت داده‌های آماری منتشر شده در نشریه لنست را به‌طور کامل رد می‌کند.

قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه به تاریخ 11 اگست نخستین واکسین در جهان بر ضد ویروس کرونا را تحت نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش 4 میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала