روسیه به اظهارات پمپئو درباره ناوالنی واکنش نشان داد

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به اظهارات پمپئو درباره ناوالنی واکنش نشان داد
روسیه به اظهارات پمپئو درباره ناوالنی واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملین کنایه‌ها درباره احتمال دخالت مقامات روسیه در آنچه که برای الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف روس اتفاق افتاده غیر قابل قبول و تحریف کننده واقعیت می داند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری رورسیه در واکنش به گفته‌های پمپئو به خبرنگاران گفت: "اول اینکه مایک پمپئو، (وزیر خارجه امریکا) چنین چیزی نگفته. اما اظهارات وی را در این باره شنیدیم. مجدداً تكرار می كنم ، ما علاقمندیم كه دلایل این اتفاق را بیابیم. ما هر گونه اشاره و کنایه مستقیم یا غیرمستقیم به دخالت برخی نمایندگان رسمی روسیه در مورد آنچه اتفاق افتاده را غیر قابل قبول می دانیم و آنها را بی اساس، اشتباه و تحریف واقعیت محسوب می کنیم".

Блогер Алексей Навальный на посвященном убийству Бориса Немцова митинге против поправок в Конституцию - اسپوتنیک افغانستان
واکنش یکی از سازندگان ماده "نوویچوک" به خارج شدن ناوالنی از کما

گفتنیست پیش از این، پمپئو، در مصاحبه ای با بن شاپیرو روزنامه نگار امریکایی، که توسط وزارت امور خارجه منتشر شده بود، گفته بود كه وقتی مردم "تلاش برای مسموم كردن یک مخالف را می بینند، متوجه می‌شوند كه احتمال زیاد انجام آن از طرف مقامات ارشد روسیه وجود دارد."
ناوالنی پس از مسموم شدن در هواپیما در 20 آگست در شهر اُمسک روسیه بستری شد؛ بر اساس نتایج معاینات، پزشکان این شهر تشخیص اصلی را اختلال متابولیک نامیدند که باعث افت شدید قند خون شد. علت دقیق آن هنوز مشخص نیست، اما طبق گفته پزشکان شهر اُمسک، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد. بعداً وی با هواپیما به آلمان برای درمان منتقل شد.
هفته گذشته، دولت آلمان با استناد به پزشكان ارتش اعلام كرد كه ناوالنی با ماده ای از گروه مأموران جنگ سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین رابطه، كرملین اظهار داشت كه برلین نتیجه گیری خود را به مسكو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأكید كرده است كه روسیه منتظر پاسخ آلمان برای درخواست رسمی در مورد این وضعیت است. در روز بستری شدن ناوالنی، دادستانی و پلیس شروع به بررسی های خود کردند.
سفارت روسیه در برلین گفت كه آنها انتظار دارند طرف آلمانی هرچه سریعتر به درخواست دادستانی كل روسیه در تاریخ 27 آگست برای كمک حقوقی در پرونده ناوالنی پاسخ دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала