حضور نظامی امریکا در نزدیکی چین تحریک‌آمیز است

© REUTERS / Hannibal Hanschkeوزارت خارجه چین
وزارت خارجه چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین در نشست «آسه‌آن» اعلام کرد: حضور نظامیان امریکا در بحیره چین جنوبی تحریک‌آمیز است.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز پنجشنبه در پنجاه و سومین نشست وزیران امور خارجه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی «آسه‌آن» که به طور مجازی برگزار شد، تصریح کرد: افزایش سطح حضور نظامیان امریکایی در بحیره چین جنوبی، حضور نظامیان بیشتری از کشورهای دیگر را تحریک می‌کند.

مایکل پمپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
چین خطرناکترین کشور به امریکا است

وزیر امور خارجه چین ضمن انتقاد از این رویکرد واشنگتن گفت: امریکا در تلاش برای افزایش یک‌جانبه سطح نفوذ خود در آب‌های دور تر از این کشور است. این اقدام بر تلاش کشورهای آسه‌آن برای حل مسائل از طریق مذاکرت و گفتگو لطمه می‌زند.

وانگ یی در ادامه افزود: برقراری صلح و ثبات در دریای چین جنوبی بخش از منافع چین است. امریکا به جای تلاش برای ایجاد تنش باید به تصمیمات و مطالبات کشورهای منطقه احترام بگذارد.

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در نشست «آسه‌آن»  ضمن دخالت آشکار در امور داخلی پیکن از اعضای این انجمن خواست در بحیره جنوبی چین علیه این کشور اقدام کنند.

وزیر امور خارجه امریکا در ادامه سیاست‌های چین هراسانه این کشور پیکن را به «عدم احترام به ارزش‌های دموکراتیک و اصولی از قبیل استقلال، برابری و تمامیت ارضی که در منشور آسه‌آن ذکر شده است»، متهم کرده و مدعی شد: از نظر من باید یک گام جلوتر رفته و نباید به گفتگو اکتفا کرد، بلکه باید وارد عمل شد. اعتماد به نفس داشته باشید، آمریکا به‌عنوان یک دوست برای کمک در کنار شما خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала