اتهام پاداش به طالبان؛ امریکا روسیه را تحریم می‌کند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا طالبان را بهانه گرفته روسیه را تحریم می کند
امریکا طالبان را بهانه گرفته روسیه را تحریم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جمهوریخواه کنگره امریکا خواهان اعمال تحریم‌ها سنگین علیه روسیه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بوب مدنس، نماینده جمهوریخواه در کنگره امریکا روز پنج‌شنبه (10، سپتامبر)، اعلام کرد که لایحه را ارائه کرده است که براساس آن رئیس جمهور امریکا تحریم‌ها جدید را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

او در صفحه توییرش نوشت: "به همین دلیل من میخواهم لایحه‌ای را بخاطر پاسخ به روسیه برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان از سال 2020 معرفی کنم. که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا را مجبور به اعمال تحریم علیه هر شهروند روس، مقام رسمی و یا شرکت که این در حملات نقش داشته است، می‌کند".

Госсекретарь США Майк Помпео во время встречи с президентом РФ Владимиром Путиным в Сочи - اسپوتنیک افغانستان
منابع: پمپئو به مسکو در باره "تبانی با طالبان" هشدار داده بود

او افزود: "احترام غیر قابل تصور رئیس جمهور ترامپ به ولادیمیر پوتین، نیاز دارد که کنگره در شکل گیری سیاست خارجی امریکا در قبال روسیه فعال باشد. به ویژه در مورد تحریم ها. ما به این ما به این نتیجه رسیده ایم که نیاز به قوانین داریم، تا رئیس جمهور امریکا را مجبور به حفاظت از منافع و جان امریکایی‌ها کند.

چندی پیش، روزنامه نیویارک‌تایمز ادعا کرده ‌بود که افسران یکی از ادارات ارتش روسیه، به طالبان در گذشته وعده داده ‌بود که در برابر هر نظامی امریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد. گزارش شده‌ بود که این اطلاعات با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز شریک شده‌ است، اما ترامپ این گزارش را جعلی خوانده و می‌گوید از آن خبر نداشته‌ است‌‌.  روسیه نیز این ادعا را رد کرد و گروه طالبان گزارش این رسانه امریکایی را نادرست خوانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала