عنقریب ماسک ضد کرونا در بازار عرضه می گردد

© REUTERS / Yara Nardiدختر زیبا با ماسک
دختر زیبا با ماسک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان ماسکی را طراحی نموده اند که می تواند علائم COVID-19 را ردیابی نماید.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه استریت تایمز خبر داده است که دانشمندان کشور سنگاپور سیستم حسگر ویژه را ایجاد کرده اند که قادر به شناسایی علائم عفونت COVID-19 است و آن می تواند در هر ماسکی قرار گیرد.

تولید ماسک پارچه‌ای در برابر ویروس کرونا از شاه‌ دانه - اسپوتنیک افغانستان
تولید ماسک از گیاهی شاه‌ دانه در برابر ویروس کرونا

متخصصین "سیستم نظارتی" ویژه ای را ایجاد کرده اند که حسگرهای آن امکان جمع آوری اطلاعات مربوط به دمای بدن ، اشباع اکسیجن خون (اشباع) ، فشار خون و ضربان قلب را دارد. بر اساس این شاخص ها ، می توانیم در مورد عفونت با ویروس کرونا نتیجه گیری نمایم.

لو شیان جون پروفیسور و مدیر اجراییه انستیتوت تحقیقات و انجینری مواد به این روزنامه گفت."ما دیدیم وقتی که  COVID-19 در بخشهای انزوا بودند ، کارکنان صحیه مجبور شدند برای ارزیابی درجه حرارت و اشباع اکسیجن خون هر 30 دقیقه یا بیشتر نزد مریضان آلوده به ویروس بروند، در این فکر شدیم که آیا ما می توانیم به کسانی که مصروف کمک به مریضان هستند و در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا و کاهش خطرات آنها قرار دارند کمک نمایم".

این سیستم که توسط متخصصین ساخته شده است، از حسگرهایی تشکیل شده که با مواد پلیمری پوشانده شده اند که معمولاٌ در تولید اسباب بازی کودکان استفاده می شود. به گفته این دانشمندان، اسباب حسگر که در آن نصب شده اند، انعطاف پذیر و ضد آب هستند. این دستگاه همچنین دارای یک فرستنده سیگنال بلوتوث داخلی است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات را به برنامه تلیفون هوشمند در حین زمان ارسال کنید.

تنبیه عجیب برای متخلفان ماسک اجباری در اندونزی   - اسپوتنیک افغانستان
تنبیه عجیب برای متخلفان ماسک اجباری در اندونزی + تصاویر

به گفته این پروفسور، تمام این سیستم را می توان در ماسک قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف  دوخت. از دیدگاه تئوری، یک ماسک مجهز به تراشه قابل شستشو و استفاده مجدد است.

همچنین ، می توان از "ماسک های هوشمند" در شفاخانه ها برای نظارت از فاصله دور بر شاخص های مریضان مبتلا به COVID-19 استفاده کرد.

محققان قصد دارند آزمایش های بالینی سیستم خود را در اواخر ماه سپتامبر انجام دهند ، با این امید که این سیستم در آینده به بازار عرضه شود. تولید یک سیستم واحد در آزمایشگاه تقریباً 36.5 دالر آمریکا هزینه دارد ، اما اگر به شکل وسع تولید شود، هزینه تهیه یک عدد ماسک حدود 14.6 دالر امریکا است.

طبق گزارشات آخر وزارت صحت عامه، بیش از 57.2 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در سنگاپور کشف شده است ، 27 بیمار فوت کرده اند ، بیش از 2.3 هزار نفر از شاخانه ها مرخص شده اند ، انزوا برای 54.2 هزار فرد آلوده پایان یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала