صادرات 50 میلیون واکسین Sputnik V به برازیل

© Photo / RDIFSputnik V
Sputnik V  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه توافق کرده است تا حد اعظم 50 میلیون دوز واکسین Sputnik-V را به برازیل عرضه کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه موافقه نموده است تا بیش از 50 میلیون دوز واکسین Sputnik V را به برازیل عرضه کند.

روسیه در یک سال چقدر دوز واکسین ضد کرونا تولید خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
تولید سالانه 500 میلیون دوز واکسین ضد کرونا در روسیه

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و سکرتریات صحت عامه ایالت باهیا برازیل توافق نامه همکاری برای تأمین برازیل با بیش از 50 میلیون دوز واکسین Sputnik-V تولید روسیه را امضا کرده اند.

در این بیانیه آمده است: "ارسال  واکسین به برازیل در نوامبر سال 2020 آغاز می  شود، این امر مشروط به تأیید مقامات تفتش دولت برازیل است، که نتایج مطالعه واکسین پس از بازاریابی را در نظر خواهد گرفت. همچنین این توافق نامه اجازه می دهد تا واکسین در آینده به سراسر برازیل انتقال گردد".

پیش از این صندوق سرمايه گذاري روسيه اعلام نمود که تا پایان سال حدود 200 میلیون دوز واکسین در خارج از کشور تولید می کند، در سال 2021 بیش از 500 میلیون دوز واکسین در روسیه ميتواند توليد شود.

واکسن "Sputnik V" تولید شده توسط مرکز تحقیقاتی ملی گامالیا در 11 اگوست گواهی ثبت نام از وزارت صحت عامه روسیه دریافت کرد و به عنوان اولین واکسین ویروس کرونا در جهان ثبت شد.

 روسیه قصد دارد واکسن SPUTNIK V در دسترس سراسر مردم جهان قرار دهد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه قصد دارد واکسن Sputnik V در دسترس سراسر مردم جهان قرار دهد

کریل دمیترئف سر مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در این ارتباط توضیحات داده گفت: "روسیه در تولید واکسین ها علیه ویروس کرونا در جهان پیشقدم است و از تکنالوژی بی خطر آزمایش شده استفاده می کند. واکسین Sputnik V بر اساس پلتفرم اثبات شده ناقلین آدنو ویروس انسانی ساخته شده است، در حالی که سایر واکسین های ویروس کرونا از سیستم های عامل جدید یعنی وکتورهای آدنو ویروس میمون یا mRNA استفاده می کنند.

تحولات اخیر در صنعت ادویه سازی جهانی با تعلیق آزمایشات واکسین ویروس کرونا، اهمیت یک رویکرد متنوع برای تأمین واکسین را نشان می دهد. امضای توافق نامه در مورد تأمین واکسین Sputnik V  در خارج گویندگی از آن می کند که بسیاری از کشورها از نیاز بی قید و شرط به نمونه واکسین خریداری شده با ادویه های مبتنی بر آدنو ویروس انسانی آگاه هستند. در جریان آزمایشات بالینی واکسین روسی، هیچ خطری جدی مشاهده نشد، در عین حال ، واکسین های مبتنی بر سیستم عامل های جدید کشور های دیگر هنوز ایمنی خود را ثابت نکرده اند. ما خوشحالیم که با ارائه واکسین بی خطر و موثر Sputnik V به شرکای خود در برازیل، از چنین کمک مهمی در مبارزه با همه گیری کمک می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала