تأثیرات مثبت تحریم‌های امریکا بالای شرکت هواوی

© Sputnik / Кирилл Каллиников /  مراجعه به بانک تصاویر تأثیرات مثبت تحریم‌های امریکا بالای شرکت هواوی
تأثیرات مثبت تحریم‌های امریکا بالای شرکت هواوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر بخش نرم افزاری محصولات هوآوی گفته است که تحریم‌های ایالات متحده بالای این شرکت، تاثیرات مثبتی نیز دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ITHome، ونگ چنگ لو مدیر بخش نرم افزاری محصولات هوآوی اعلام کرده است که تحریم‌های ایالات متحده امریکا تاثیرات مثبت بالای این شرکت داشته است. وی افزوده است: ""فقط یک مسئله زمان است که پوسته اختصاصی EMUI 11 به طور کامل به HarmonyOS تبدیل شود." چنگ لو می‌افزاید که هواوی هنوز با گوگل قرارداد دارد، اما این شرکت قصد دارد به پیش حرکت کند.

هواوی؛ بزرگترین فروشنده موبایل جهان  - اسپوتنیک افغانستان
هواوی؛ بزرگترین فروشنده موبایل جهان

در عین حال وانگ یانمین ، مدیر ارشد هواوی، اکوسیستم HarmonyOS را محصولی خواند که فقط در مدت یک سال به نتایج چشمگیری رسیده است. طبق آمار، 1.8 میلیون توسعه دهنده و 490 میلیون کاربر فعال در سیستم عامل خود شرکت ثبت شده اند. به گفته یانمینگ ،HarmonyOS از قبل می تواند با اکوسیستم های اپل و گوگل رقابت کند.
از سوی هم سخنگوی شرکت در گفتگو با مطبوعات خاطر نشان کرد که هم اپل و هم گوگل به بازار چین وابسته هستند. وی تخمین می زند که نزدیک به 40 درصد درآمد شرکت ها از طریق توسعه دهندگان در چین تأمین می شود.
شرکت چینی تولیدکننده تلفون‌های هوشمند هواوی در ماه می سال جاری از جانب امریکا تحریم شد. دلیل این تحریم شک و ظن در جمع‌آوری اطلاعات کاربران و سپردن آنها به سازمان‌های استخباراتی چین، اعلام شده بود.
این تحریم‌ها همچنان همکاری تمام شرکت‌های ثبت‌‎شده در ایالات متحده و یا هم شرکت‌های فعال در امریکا، با شرکت هواوی را منع نموده اند. در صورت نقض آن، تحریم‌های مشابه علیه شرکت‌های همکاری نیز وضع خواهند شد.
پس از مدتی، واشنگتن محدودیت‌ها را کاهش داده، به شرکت چینی زمان بیشتر داد. رئیس شرکت هواوی، آسیب احتمالی این شرکت به دلیل تحریم‌ها را مبلغ 100 میلیارد دالر محاسبه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала