ترس و نگرانی انگلیس از موشک استراتژیک روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ترس و نگرانی انگلیس از موشک استراتژیک روسیه
ترس و نگرانی انگلیس از موشک استراتژیک روسیه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موشک‌های کروز «بوروستنیک» روسیه مورد توجه مقام های اطلاعات نظامی انگلیس قرار گرفته است.

 به گزارش اسپوتنیک،به نقل از The Sunday Telegraph یک مقام ارشد دفاعی انگلیس اعلام کرد موشک‌های کروز «بوروستنیک» روسیه که مجهز به توان هسته‌ای می‌باشند، می‌تواند چندین سال در جو باقی بماند و هر لحظه ممکن است تهدید ایجاد کند.

جنرال  جیم هاکنهال، فرمانده  اطلاعات دفاعی انگلیس گفت: مسکو در حال آزمایش یک سامانه موشک کروز با توان هسته‌ای و فرو صوت است که برد بالایی دارد و اجازه حمله از جهات غیر قابل پیش‌بینی را می‌دهد.

موشک زیرکان روسیه قابلیت شلیک از اعماق یخ  را دارد - اسپوتنیک افغانستان
موشک "زیرکان" روسیه می‌تواند از اعماق یخ شلیک شود

وی با ابراز نگرانی از از قدرت اتمی روسیه گفته است که موشک بوروستنیک با تاخیر تقریبا اندک عمل می‌کند. وی همچنین به سرمایه‌گذاری مسکو روی قابلیت‌های زیردریایی و دریانوردی‌اش اشاره کرد و افزود این موارد به نیروهای مسلح روسیه قدرت می‌دهد تا به زیرساخت نظامی و غیرنظامی حمله کند.

این نظامی ارشد انگلیس همچنین گفت: این قابلیت‌ها در کنار هم به روس‌ها امکان می‌دهد زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی انگلیس و متحدانش را در معرض خطر حمله مستقیم هم با مواد منفجره متعارف و هم با سلاح هسته‌ای قرار دهند، گزینه‌ها را محدود کنند و یا در زمان بحران تلفات را افزایش دهند.

گفتنی‌است که موشک بروستنیک یکی از 6 جنگ افزار استراتژیک روسیه است که در ماه مارچ سال 2018 از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوراین‌کشور رونمایی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала