ضربه مهلک عراق به معاملات نفتی اوپک +

© AP Photo / Matthew BrownУстановка для добычи нефти
Установка для добычи нефти - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات عراقی تصمیم دارند قیمت نفت را برای بازارهای ایالات متحده ، اروپا و آسیا از ماه اکتبر در واکنش به اقدامات مشابه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان در منطقه کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مقامات عراقی تصمیم دارند قیمت نفت را برای بازارهای ایالات متحده ، اروپا و آسیا از ماه اکتبر در واکنش به اقدامات مشابه عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان در منطقه کاهش دهند.

چنبن اقدامات ضربه دیگری به معامله اوپک + بود که هدف آن کاهش بین عرضه و تقاضا بود.

تخفیف ها نشان می دهد که هنوز نفت زیادی در جهان وجود دارد و مشتریان تمایلی به خرید آن با قیمت های فعلی ندارند.

مقامات عراق به این ترتیب بر اقدامات عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان نفت در منطقه واکنش نشان دادند. اینگونه عملیات ضربه دیگری بر معامله اوپک پلاس است که در جهت کاهش اختلاف بین عرضه و تقاضا سمتگیری شده است. تخفیف‌ها گویای آن است که نفت در جهان مثل سابق زیاد است و مشتریان تمایلی به خرید آن با قیمت کنونی نشان نمی دهند.

مایک پمپئو نگران حضور کشتی‌های روسیه در بنادر قبرس  - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو نگران حضور کشتی‌های روسیه در بنادر قبرس

در آسیا مشتریان  نفت عراقی Basrah Heavy را با تخفیف یک دالر، در آمریکا با تخفیف 75 سنت و در اروپا با تخفیف 2 دالر و 65 سنت دریافت می کنند. این امر به عراق کمک می کند تا از یک امتیاز برای سال 2021 برخوردار شود.  کشور عراق وابستگی زیادی به درآمدهای نفتی دارد. عراق از ماه مه تا جولای، 851 هزار بشکه بیش از سهمیه خود استخراج کرد اما قول داد در ماه اگست – سپتامبر آن را جبران کند.

تا تاریخ 14 ماه سپتامبر نفت برنت  حدود 40 دالر در هر بشکه به فروش می رود و قیمت نفت WTI به زیر 37 دالر سقوط کرد.

از صبح روز دوشنبه ، 14 سپتامبر، شاخص معاملات نفتی برنت زیر 40 دالر در هر بشکه معامله می شود ، در حالی که نفت سبک زیر 37 دالر است. در کل ارزش این دو نوع نفت، بیش از یک درصد از افت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала