جزئیات مذاکرات پوتین با لوکاشنکو

© Sputnik / Viktor Tolochkoلوکاشنکو و پوتین
لوکاشنکو و پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین و الكساندر لوكاشنكو روسای جمهور روسیه و بلاروس در سوچی درباره وضعیت بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری گفتگو كردند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ابراز اطمینان کرد که کشورها مطمئناً مشکلات اقتصادی خود را عبور و "با ویروس کرونا مبارزه خواهند کرد".

الكساندر لوكاشنكو نیز به نوبه خود از همتای روسی خود و همه روس ها برای حمایت از جمهوری پس از انتخابات ریاست جمهوری قدردانی نمود.

 
لوکاشنکو نسخه کامل مکالمات مقامات آمریکایی وآلمانی درباره ناوالنی به روسیه تحویل داد
 - اسپوتنیک افغانستان
لوکاشنکو نسخه کامل مکالمات مقامات آمریکایی وآلمانی درباره ناوالنی به روسیه تحویل داد

لوکاشنکو حین گفتگوها با پوتین در سوچی گفت: "نخست از همه، من می خواهم از شما تشکر کنم، نه از اینکه ما در حال انجام توافقات هستیم، شما بسیار نجیبانه و انسانی عمل کردید. من شخصاً از شما و همه روس ها ، از همه کسانی که در حمایت از ما پس از انتخابات نقش داشته اند ، نام نمی برم ولی ابراز سپاس می نمایم".

وی تأکید کرد که آنچه در بلاروس اتفاق افتاد "نه تنها برای بلاروس و روسیه بلکه برای جمهوریت های پس از اتحاد جماهیر شوروی نیز پند عبرت است." وی افزود که این مساله را در جلسه EurAsEC ، CSTO و در CIS مورد بحث قرار خواهد داد.

پوتین گفت."ما می بینیم و البته ، همه ما می دانیم که در بلاروس چه اتفاقاتی افتاد. شما موقف ما را به خوبی می دانید. ما ، بدون هیچ گونه فشار خارجی، در یک رژیم آرام طرفدار بلاروسی ها هستیم، ما این وضعیت را درک کردیم و به یک تصمیم مشترک رسیدیم که چگونه کار خود را توسعه دهیم. "

پوتین یادآوری کرد که تطبیقات نظامی روسیه و بلاروس از 14 تا 25 سپتامبر در محل آموزش برستسکی برگزار می شود که سال گذشته برنامه ریزی شده بود. رئیس جمهور روسیه افزود که چندین برنامه تطبیقات نظامی دیگر در طول سال نیز پیش بینی شده است.

لوکاشنکو از داشتن شواهد مبنی بر جعلی‌بودن ادعاهای مرکل درمورد ناوالنی خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
لوکاشنکو از داشتن شواهد مبنی بر جعلی‌بودن ادعاهای مرکل درمورد ناوالنی خبر داد

رهبر روسیه ، در مورد همکاری با مینسک در ساحه دفاعی ، اظهار داشت که پس از اجرای برنامه تطبیقات مشترک ، قطعات روسی به محل استقرار دائمی خود برمی گردند.

پوتین همچنین یادآوری کرد که پیش از این مبلغی در حدود 1.5 میلیارد دالر برای تأمین وام به مینسک تأمین کرد. رئیس جمهور روسیه افزود: روسای ادارات مالی دو کشور در حال انجام توافق نامه های مناسب هستند.

صبح روز دوشنبه ، رادیو اسپوتنیک گزارش داد که هیئت رئیسه بلاروس در سوچی ، جایی که جلسه در آن برگزار می شد ، فرود آمده است.

این جلسه در محل اقامت رئیس دولت روسیه در سوچی آغاز شد. پیش از این ، پیسکوف اظهار داشت که ارتباطات بین دو رهبر در حدود ساعت 14.40 به وقت مسکو آغاز شده است.

سخنان اساسی پوتین با لوکاشنکو

-          بلاروس ها بدون دخالت خارجی، بین خود به تفاهم برسند.

-          تصمیم کار با قانون اساسی به زمان معین آغاز گردد.

-          روسیه به تمام توافقات خود با بلاورس متعهد است

-          تشریک مساعی دفاعی ادامه خواهد داشت.

-          روسیه عنقریب 1.5 میلیارد دالر به شکل وام به بلاروس میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала