تهدید ترامپ: هر حمله ایران را "هزار برابر بزرگتر" پاسخ خواهیم داد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: هرحمله ایران را با حمله‌ای "هزار برابر بزرگتر" پاسخ خواهیم داد
ترامپ: هرحمله ایران را با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش برخی رسانه ها در خصوص آمادگی احتمالی ایران برای حمله به مقام های آمریکایی گفت: «هر حمله ایران علیه آمریکا را به هر نحوی که باشد با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ خواهیم داد».

 به گزارش اسپوتنیک،  رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران گویا یکی از مقام‌های آمریکایی را در تلاقی کشته شدن قاسم سلیمانی زیر نظر گرفته است، گفت: «هر حمله ایران علیه آمریکا را به هر نحوی که باشد با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ خواهیم داد».

اخیرا نشریه Politico  به نقل از مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا مدعی شد که ایران، به‌ انتقام کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرماندهٔ سپاه قدس در نظر دارد لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را بکشد.

دونالد ترامپ با این حال در واکنش به این موضوع در توئیتی نوشت: «طبق گزارش رسانه‌ها، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای یک ترور یا حمله دیگر علیه آمریکا به تلافی کشتن  جنرال  قاسم سلیمانی است.

دونالد ترامپ دلیل کشتن سلیمانی را برنامه‌ریزی او برای یک حمله در آینده، به قتل رساندن نیروهای آمریکا و مرگ و عذاب ایجاد شده توسط او در طی سالهای متوالی سال عنوان کرده است.

یاد آوری می‌کنیم که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس، معاون نیروهای بسیج مردمی عراق، به همراه هشت تن دیگر از همراهان‌شان بامداد جمعه سوم جنوری 2020 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

 ایران به تلافی این حمله با موشک به پایگاه هوایی عین الاسد عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر بودند، حمله کرد. با این حال ایران بارها تاکید کرده است که این حمله تنها بخشی از حمله تلافی جویانه علیه نیروهای آمریکایی بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала