اوپک کاهش شدید را برای تقاضای نفت پیش بینی کرد

© AFP 2023 / Ryad Kramdi OPEC. (File)
OPEC. (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش ها در جریان کنفرانس مجازی S&P Global Platts (APPEC) 2020، می رساند که بازار جهانی نفت با سقوط تقاضا روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، تحلیلگران در جریان کنفرانس مجازی S&P Global Platts (APPEC) 2020 کاهش شدیدتری را برای تقاضای نفت پیش بینی کرد. گروه کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در روز دوشنبه اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت با شتاب بیشتری در 2020 نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی سقوط می‌کند که دلیل آن همه‌گیری ویروس کروناست و روند بهبود تقاضا در سال آینده میلادی هم آهسته تر از حد انتظار خواهد بود. بنابراین کار اوپک و متحدانش برای حمایت از بازار نفت سخت‌تر است.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت 9.46 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی کاهش می یابد. این رقم در ماه گذشته 9.06 میلیون بشکه در روز پیش بینی شده بود.

Установка для добычи нефти - اسپوتنیک افغانستان
ضربه مهلک عراق به معاملات نفتی اوپک +

 با محدود شدن های سفرها و فعالیت‌های اقتصادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت نفت به شدت کاهش یافته است. علیرغم برداشته شدن محدودیت ها در بسیاری از کشورها و بهبود نسبی تقاضا، افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بالا رفتن تولید بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است.

اوپک در دورنمای 2021 آورده است که افزایش استفاده از روش دورکاری و برگزاری اینترنتی کنفرانس ها باعث می شود نیاز به سوخت حمل و نقل نتواند تا سطح قبل از بحران کرونا افزایش یابد.

 این بدان معناست که تقاضا با سرعتی بسیار آهسته تر از ‌پیش بینی‌های قبلی رشد خواهد کرد. اوپک تخمین می‌زند مصرف در  سال آینده میلادی 6.62 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 37000 بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه گذشته است.

 ذخایر نفتی به خاطر سقوط تقاضا افزایش پیدا کرده اند. اوپک اعلام کرد ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته 4.5 میلیون بشکه در روز در ماه جولای کاهش یافته اند ولی هنوز هم 260.6 میلیون بشکه بیشتر از متوسط پنج ساله هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала