هشدار متخصصان از شیوع بیماری توبرکلوز در اروپا

© Flickr / Yale RosenTuberculosis
Tuberculosis - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان سازمان جهانی بهداشت از افزایش آمار ابتلا به بیماری توبرکلوز تا پایان امسال ابراز نگرانی نموده و این بیماری را مرگبارترین بیماری ساری جهان عنوان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) با ابراز نگرانی از  افزایش تعداد مبتلایان به بیماری سل "توبرکلوز" در اروپا از شیوع این بیماری تا پایان سال هشدار داده اند.

این موضوع به روز چهارشنبه، 16 سپتامبر، توسط نماینده این نهاد در روسیه  طی یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داده شد.

وی گفت: "ما نهایت هراس داریم که تا پایان امسال شاهد افزایش تعداد و موارد جدیدی شیوع بیماری سل باشیم. برای ما مهم است که از همین حالا اقداماتی را برای جلوگیری از این شر روی دست داشته باشیم".

Шприц и ампула в руках медика  - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر واکسن "سل" بر روند بیماری ناشی از ویروس کرونا

 به گفته متخصص، برای  جلوگیری از همه گیری توبرکلوز، کشورهای اروپایی باید نه تنها در سطح سیستم بهداشتی، بلکه در سطح سیاسی نیز پاسخ گو باشند.

 نماینده سازمان جهانی بداشت در ادامه افزود، در اروپا، در نیمه سال 2020 ، تعداد موارد سل کاهش یافت، اما سیستم تشخیص در زمینه شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا فلج شد.

وی گفت در حال حاضر فقط امکان تشخیص توبرکلوز 15 در صد است در حالی که افزایش بیماران در مقایسه با این رقم 30 در صد را تشکیل می دهد و این یک وضعیت نگران کننده است.

 در اواسط ماه جولای مشخص شد که در نیمه اول سال 2020 ، بروز توربکلوز در مسکو کاهش یافته  و این دینامیک مثبت با نصب تجهیزات جدید در موسسات پزشکی همراه بوده است.

اکنون که میزان قربانیان کرونا رو به افزایش است و توجهات به آن جلب شده است، مقام های سازمان جهانی بهداشت یادآوری می کنند که توبرکولوز مرگبارترین بیماری ساری در جهان است. هرسال بیش از یک میلیون تن در پی این بیماری جان میدهند.

 براساس اطلاعات سازمان جهانی صحت سالانه حدود 10 میلیون تن به بیماری توبرکولوز مبتلا می شوند. فقط بخش کوچکی از افراد مبتلا در سراسر جهان به دواهای لازم برای نجات جان شان دسترسی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала