سرنگونی هواپیمای حامل مواد مخدر آمریکا توسط ونزوئلا

© Photo / Twitter account of Néstor ReverolАмериканский самолет, перевозивший наркотики, вторгшийся в воздушное пространство Венесуэлы
Американский самолет, перевозивший наркотики, вторгшийся в воздушное пространство Венесуэлы - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مواد مخدری آمریکا به مقصد نرسید، ونزوئلا از سرنگونی یک فروند هواپیمای آمریکایی حامل مواد مخدر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نستور رورول؛ وزیر داخله ونزوئلا اعلام کرد که  «ارتش این کشور  یک فروند هواپیمای آمریکایی حامل مواد مخدر را که به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی ونزوئلا در ایالت زولیا شده بود, سرنگون کرد.»

به گفته وزیر داخله ونزوئلا، هواپیمای ساقط شده دارای شماره ثبت آمریکا بوده و به طور غیرقانونی، حریم هوایی منطقه «سولیا» را نقض کرده است.

دولت ونزوئلا سال 2013  قانونی را به تصویب رساند که به ارتش این کشور اجازه می‌دهد هر هواپیمای مافیا حامل مواد مخدر را که به طور غیرقانونی وارد حریم هوایی این کشور می‌شود، هدف قرار دهد.

روابط واشنگتن و کاراکاس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در سال 2018 دچار تنش است. آمریکا در اقدامی مداخله جویانه پیروزی نیکلاس مادورو را در انتخابات غیرقانونی اعلام کرد و رسما از خوان گوایدو، رئیس جمهور خود خوانده این کشور به حمایت پرداخت. آمریکا طی این مدت با توسل به تحریم و اقدامات خرابکارانه از جمله طراحی کودتای نافرجام سعی در به قدرت رساندن دست نشانده‌های خود در ونزوئلا داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала