مداخله روسیه در درگیری های بین ترکها و سوریها

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اسکاندر-ام
اسکاندر-ام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان تعرض وسیع اخیر تروریستها خارجی در سوریه، نیروهای روسیه تأسیسات تروریستهای را نابود نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، بار اول است که روسیه راکت اسکاندر-М علیه تروریستها سوریه استعمال می گردد که گویندگی از آمادگی تعرض بزرگ نیروهای سوریه به مواضع ترکیه می کند.

به گفته یک منبع نظامی در کانال تلگرامی، علاوه بر مجموعه عملیاتی-تکتیکی اسکندر-M ، بمب افکن های Su-34 و Su-24M در حمله بر تروریستها در سوریه نقش داشتند. هدف اصلی این حملات، انهدام اردوگاه آموزشی برای گروه تروریستی حیات تحریر الشام (ممنوع در روسیه) بود که در منطقه ای بیش از 90 هکتار در حوالی شهر مرات مصرین واقع شده بود.

اردوی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تلفات قوای ترکیه در شمال عراق و سوریه

بیش از 300 جهادگر تحت راهنمایی مربیان شرکت های نظامی خصوصی خارجی در آنجا آموزش شده اند. فعلآً تعداد تروریست های کشته شده در این حمله مشخص شده است ، اما به طور عموم، این حمله به مثابه بزرگترین حمله از ماه مارچ تاکنون شناخته شده است.

کانال تلگرامی فوق الذکر به وزارت دفاع فدراسیون روسیه نزدیک تلقی می شود ، در مجموع می توان به این منبع اعتماد کرد ، اما از برخی جهات او اشتباه می کند: این اولین استفاده در میدان نبرد از مجموعه اسکاندر-M در سوریه نیست.

اسکندرها مدتها پیش در سوریه ظاهر شدند. برای اولین بار، حضور این سیستم های راکتی در پایگاه حمیمیم در دیسامبر سال 2017 گزارش شد. در همان زمان ، وزارت دفاع ابتدا استفاده رزمی خود را علیه مهمترین اهداف شبه نظامیان اعلام کرد. بگذارید تأکید کنیم که ما در مورد اسکاندر-M صحبت می کنیم ، و نه در مورد اصلاح قدیم اسکاندر.

 روسیه از ترکیه خواست تا از خشونت در سوریه دست بکشند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از ترکیه خواست تا از خشونت در سوریه دست بکشند

ظاهراً این اختلاف به این دلیل بوجود آمده است که وزیر دفاع سرگئی شویگو ، در گزارش سال 2017، از استفاده به سادگی اسکندر، بدون افزودن ""M نام برد. به احتمال زیاد، این کار به منظور سادگی ارائه در یک لیست عمومی از تمام ابزارها و نیروهای بود که در سوریه درگیر بودند.

بنابراین ، استفاده فعلی از اسکندر-M در پایگاه تروریستها را نمی توان اولین بار نامید. دو واحد از این مجموعه به همراه جدیدترین سیستم های راکت پرتاب ترنادا -G و سمیچ به عمد در سوریه آزمایش شدند. در نتیجه ، کاستی های شناسایی شده برای تجدید نظر ارسال شد ، این یک عمل عادی است.

در مورد اردوگاه تروریستهای ترکیه در نزدیکی میرات مصریان و به طور عموم در تمام اطراف شهرک ادلب، برای سومین روز بمباران شده اند.

پس از انعقاد توافق نامه ها بین روسیه و ترکیه درباره اوضاع ادلب، درگیری ها در سوریه منحصراً محلی بود. اما اخیراً اوضاع پیرامون چندین محل ترصد ترکیه که در پشت اردوی دولت سوریه باقی مانده بودند ، دوباره بدتر شده است. آنها کاملاً محاصره شده و به تدارکات نیروهای روسی وابسته هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала