وضعیت کنونی سوریه: امریکایی ها کردها را به گرایش های جدایی طلبانه تشویق می کنند 

© Sputnik / Alexei Druzhininوضعیت کنونی سوریه: امریکایی ها کردها را به گرایش های جدایی طلبانه تشویق می کنند 
وضعیت کنونی سوریه: امریکایی ها کردها را به گرایش های جدایی طلبانه تشویق می کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکایی ها به طور معمول کارهای را برای ایجاد هرج و مرج در منطقه انجام می دهند و امیدوارند که قابل کنترل باشد. 
فرمت گفت و گوی آستانه درباره ای سوریه از دید لاوروف  - اسپوتنیک افغانستان
فرمت گفت و گوی آستانه درباره ای سوریه از دید لاوروف 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک درباره وضعیت کنونی سوریه گفت: اوضاع در کرانه شرقی فرات نگران کننده است، جای که غیر قانونی نیروهای امریکایی مستقر اند و کردها را به گرایش های جدایی طلبانه تشویش می‌کنند. با تاسف تحریک آنها علیه دولت سوریه، خواست طبیعی آنان برای شروع گفت و گو با دولت را مهار می کند. البته چندین اقدامات از طرف امریکایی ها از نظر ارضی به جمهوری عربی سوریه نگرانی‌ها را نیز ایجاد می‌کند.

او افزود، همانطور که می دانید، نه تنها برای سوریه بلکه برای عراق، ایران، ترکیه نیز مهم است و این در منطقه یک بازی خطرناک است.
وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، که امریکایی ها به طور معمول این نوع اقدامات را برای ایجاد هرج و مرج انجام می‌دهند و امیدوار اند که قابل کنترل باشد. آنها خیلی دور هستند. به طور کلی اهمیت خاصی برای آنان ندارند. اما اگر این گرایش جدایی طلبانه در اینجا گسترش دهند، عواقب منطقه می تواند فاجعه بار شد.

یادآوری می کنیم، که پس از آغاز درگیری ها در سوریه، گروه تروریستی داعش بالای کردهای این کشور نیز یورش بردند، که کردها با کمک دولت سوریه توانست مقاومت کنند، اما پس از آن امریکایی پشتیبانی خود را از کردها اعلام و آنها را تشویق به جدایی از دولت سوریه کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала