عینک از کرونا جلوگیری می کند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر عینک از کرونا جلوگیری می کند
عینک از کرونا جلوگیری می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان به این نتیجه رسیدند، کسانی که عینک میزنند کمتر به کرونا مبتلا می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، mir24.tv می نویسد که دانشمندان چینی بعد از مطالعات دریافتند، افرادی که عینک می زنند بسیار کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

کارشناسان چینائی می گویند، همانطور که اشاره شد، این مطالعه توسط کارمندان کلینیک دوم دانشگاه نانچانگ انجام شده است.

عینک برای دفاع از ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عینک خاص برای دفاع از ویروس کرونا+عکس

دانشمندان موفق گردیدند، دریافت کنند، گیرنده هایACE-2 که در مرحله اول توسط ویروس کرونا گرفته می شوند، در چشم هستند. عینک از تماس مستقیم با پاتوژن COVID-19  محافظت می کند و در نتیجه خطر عفونت را چندین برابر کاهش می دهد.

در طول آزمایش، 276 مریض مبتلا به COVID-19 مورد بررسی قرار گرفتند که از جمله 30 نفر (10.9٪) آنها عینک داشتند. اما هیچ یک از مریضان از لنزهای تماسی استفاده نکرده و اصلاح بینایی هم انجام نداده اند. 16 نفر (5.8٪) بیش از هشت ساعت در روز از عینک استفاده می کردند.

محققین همچنین گزارشات جمع آوری شده طی چندین دهه در بین دانش آموزان را از 7 تا 22 ساله در ولایت هوبئی بررسی کردند که 5/31 درصد آنها عینکی بودند که حالا از 42 تا 57 سال عمر دارند که تقریباً به میانگین سنی مریضان معاینه شده با ویروس کرونا نزدیک است.

دانشمندان محاسبه کرده اند که افراد عینکی در بین مریضان مبتلا به  COVID-19، 5.4 برابر کمتر از جمعیت عمومی هستند.

در این مقاله آمده است: "نتیجه گیری ما این است که مریضان مبتلا به ویروس کرونا که هر روز به مدت طولانی از عینک استفاده می کنند ، نسبتاً نادر هستند. این ممکن است نشان دهد که افراد عینکی کمتر به عفونت حساس هستند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала