دستیابی اسرائیل به سلاح هستوی

© AP Photo / Charlie Riedelسلاح اتمی
سلاح اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر اسرائیل به سلاح هستوی دست یابد، در آن صورت امنیت جهان تحت تهدید قرار می گیرد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز جمعه اظهار داشت، دستیابی اسرائیل به سلاح هستوی، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرنا خبر داده است که کاظم غریب آبادی، در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مواضع ایران را در مورد خاورمیانه عاری از تسلیحات هستوی و قابیلت های هستوی اسرائیل را تشریح کرد.

حمایت ایران از سوریه در دفاع از حملات اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
حمایت ایران از سوریه در دفاع از حملات اسرائیل

وی در ابتدا با اشاره به پنجاهمین سالگرد "ان.پی.تی" و ابراز تاسف از اینکه این معاهده کماکان تا جهانی شدن فاصله زیادی دارد، افزود: "در میان کسانی که خارج از این معاهده هستند، برخی الحاقشان را مشروط به ایجاد "یک محیط خاص" نموده اند و برخی دیگر به دلیل تهدیدی که از سوی کشورهای سلاح هستوی مشاهده می شود، از انجام این کار دریغ می کنند. "

سفیر و نماینده دائم ایران خاطرنشان کرد: "از آنجا که همه در منطقه خاورمیانه، به جز اسرائیل، عضو ان.پی.تی هستند و متعهد شده اند پادمان های جامع آژانس را بپذیرند، دستیابی مخفی این رژیم به توانایی هستوی، در بی توجهی کامل به تمام قوانین و هنجارهای بین المللی، تداوم تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می باشد. علاوه بر این، این وضعیت، دلیلی روشن برای کشورهای منطقه است تا به دنبال ایجاد منطقه عاری از سلاح هستوی در خاورمیانه باشند. "

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، در پایان با اشاره به نقش برجسته آژانس در اجرای تصمیمات و مصوبات کنفرانس عمومی، تأکید کرد: آژانس نباید در این مسیر تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار گیرد و همچنین نباید به نیابت از یکی از طرف ها در منطقه، وضعیت سیاسی منطقه را در گزارشات خود توصیف کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала