"اسپوتیکV"؛ مجله پزشکی لنست پاسخ دانشمندان روسیه را منتشر کرد

© Photo / RDIF"اسپوتیکV"، مجله پزشکی لنست پاسخ دانشمندان روسیه را منتشر کرد
اسپوتیکV، مجله پزشکی لنست پاسخ دانشمندان روسیه را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روس به ابراز تردید همکاران خود در خصوص واکسن ویروس کرونا در مجله علمی لنست پاسخ دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله پزشکی لنست  درخواست گروهی از دانشمندان بین المللی از دانشمندان روس در خصوص واکسین "Sputnik V" و پاسخ دانشمندان روس به همکاران خود را منتشر نمود.

این مجله در این خصوص می‌گوید: "لنست مکاتبات مربوط به پژوهش "اسپوتنیک وی" را منتشر کرده است. هر دو متن در سایت ما موجود است".

در خواست از دانشمندان روسیه

در این نامه که با امضای چندین دانشمند از همکاران روس خواسته شده است، تا معلومات بیشتری را در باره واکسین ضد ویروس کرونا ارایه کنند.

در قسمتی از این نامه آمده است: "در حالی نتایج این مطالعات به طور بالقوه قابل توجه به نظر می رسد، ما نگرانی های زیادی بخاطر انتشار سریع واکسین در میان مردم داریم. که در این نامه سرگشاده با امضای ما و چندین همکار ما که نگرانی های مشترک با ما دارند، شرح دادیم".

مجله The Lancet آزمایشات بالینی واکسین روسی علیه کووید 19 را به نشر رساند - اسپوتنیک افغانستان
مجله The Lancet آزمایشات بالینی واکسین روسی علیه کووید 19 را به نشر رساند

پاسخ نقطه به نقطه

دانشمندان روس بهنقطه به نقطه به همکاران که در نامه سرگشاده و به نامه مجله پزشکی "لنست" پاسخ داده اند. آنها به مسئله شباهت داده‌های به دست آمده در آزمایش‌های مختلف و تفاوت مشکوکی که برای دانشمندان خارجی‌ در مورد آنتی بادی بین شرکت کنندگان در آزمایش‌ها پیدا شده بود، پرداختند.

دانشمندان روسی تاکید دارند: "ما می‌خواهیم تاکید کنیم که تمام اطلاعات ارائه شده در نتیجه آزمایشات بدست آمده، به دقت بررسی شده است".

انتقاد از واکسین و ناسازگاری منافع

پیش از این دنیس لوگونوف، معاون پژوهشی مرکز گامالیه اعلام کرده بود که داده های بدست آمده در هنگام تحقیق در باره واکسین "Sputnik V" تحت بررسی دقیق بازرسان مجله پزشکی لنست قرار گرفته است و همچنان به تمام سوالات قبل از انتشار پاسخ داده شده است.

قابل ذکر است که وزارت صحت روسیه به تاریخ 11 اگوست نخستین واکسین در جهان بر ضد ویروس کرونا را تحت نام «اسپوتنیک وی» ثبت کرد. این واکسین توسط مرکز ملی تحقیقاتی پاندمی و میکروبیولوژی گامالی و بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ساخته شده است. بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم با شرکایش 4 میلیارد روبل را برای تولید واکسین بر ضد ویروس کرونا در روسیه را سرمایه‌گذاری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала