هشدار چین به آمریکا در خصوص اپلیکیشن های ویچت و تیک‌تاک

© REUTERS / Florence Lo / Illustrationهشدار چین به آمریکا در خصوص اپلیکیشن های ویچت و تیک‌تاک
هشدار چین به آمریکا در خصوص اپلیکیشن های ویچت و تیک‌تاک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر تجارت چین در واکنش به اقدام آمریکا در خصوص ممنوعیت پیام‌رسان‌های چینی تیک‌تاک و وی‌چت هشدار داد اگر آمریکا اشتباهات خود را تصحیح نکند پکن نیز تدابیری علیه واشنگتن اتخاذ خواهد کرد.

 وزارت تجارت چین از آمریکا خواسته از اقدامات زورگویانه و رویکرد اشتباه پرهیز کند و تاکید کرده در صورت اصرار آمریکا بر این روند، چین برای حفظ منافع قانونی شرکت‌های این کشور تدابیر لازم در پیش خواهد گرفت.

Президент США Дональд Трамп во время брифинга в розовом саду возле Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای پایان دادن به وابستگی آمریکا به اقتصاد چین

وزیر تجارت چین می‌گوید آمریکا "بدون هیچ مدرکی"، دو شرکت چینی یاد شده را منع کرده و اعتماد سرمایه گذاران بین‌المللی در فضای سرمایه‌گذاری آمریکا را خدشه‌دار کرده است.

در ادامه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، دونالد ترامپ قصد دارد تا از روز یک‌شنبه، دانلود پیام‌رسان‌های (WeChat) وی چت و (TikTok) تیک‌تاک را در آمریکا ممنوع کند.

ترامپ مالک تیک تاک را تحت فشار قرار داده بود تا عملیات این شبکه در ایالات متحده را به یک شرکت آمریکایی بفروشد.

تیک تاک نسبت به اقدام آمریکا ابراز «تأسف» کرده و اعلام کرد که به مقابله با «حکم اجرایی ناعادلانه» ترامپ ادامه خواهد داد. تیک تاک پیش‌تر از اقدام آمریکا شکایت کرده بود.

این اقدام، تازه‌ترین تصمیم دولت ترامپ برای مقابله با افزایش قدرت چین است. دولت ترامپ از آغاز فعالیت خود به جنگ تجاری با چین روی آورد و تعرفه‌های سنگینی بر واردات کالا از آن کشور وضع کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала