ارزیابی نشنال اینترست به قدرت راکت ابرصوت «آوانگارد» روسی

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی نشنال اینترست به قدرت راکت ابرصوت «آوانگارد» روسی
ارزیابی نشنال اینترست به قدرت راکت ابرصوت «آوانگارد» روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشنال اینترست در مقاله جدید اش به ارزیابی راکت ابرصوت «آوانگارد» روسی پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، «پیتر سوچیو» خبرنگار امریکایی در مقاله‌ای برای نشریه نشنال اینترست در مورد ساخت راکت ابرصوت روسی آوانگارد اظهار نظر کرد و اعتراف کرد که این سلاح چالش جدی برای امریکا است.

ناتوانی امریکا در دفع راکت «آوانگارد» روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ناتوانی امریکا در دفع راکت «آوانگارد» روسیه

نویسنده نشریه یادآوری می‌کند که «آوانگارد» دارای سرعت ابرصوت است و همچنان قابلیت مانور در جو را دارد که در کنار هم مقابله با سلاح را دشوار می‌کند. او به موضع پکن استناد می‌کند که راکت‌های بالستیک قاره پیما مافوق صوت روسیه با کلاهک هسته‌ای می‌تواند سیستم دفاع هوایی امریکا را «ویران کند».

سوچیو تاکید می‌کند که «آوانگارد» تنها یکی از بخش‌های بزرگ زرادخانه روسیه است که 528 راکت بالستیک قاره پیما زمینی و زیردریایی و همچنان سلاح‌های هسته‌ای که توسط بمب افکن‌ها حمل می‌شوند، شامل می‌شود.

این خبرنگار ابراز نگرانی کرده می‌گوید که، سیستم دفاع راکتی امریکا تنها در رهگیری «تعداد کمی» از راکت‌های بالستیک قاره پیما که می‌تواند از خاک چین پرتاب شود، متمرکز شده است.

ولادیمیر پوتین در سال 2018 طی پیامی به مجلس فدراسیون از انواع جدید تسلیحات استراتژیک، از جمله سیستم‌های مافوق صوت «کینژال»، «آوانگارد»، «بوروسنیک»، سیستم لیزری نظامی «پرسوت» و همچنین زیردریایی هدایت شونده با سوخت هسته‌ایی «پوسیدون» صحبت کرد.

 آوانگارد یک راکت بالستیک قاره‌پیمای ابرصوت ساخت روسیه است که می‌تواند به عنوان راکت چندمنظوره به کار برود. این راکت که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داراست. آوانگارد می‌تواند به عنوان یک سیستم هدایت‌پذیر در سرعت ابرصوت برای ایجاد خاصیت مانورپذیری در راکت‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم به کار برود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала