معاون نخست‌وزیر ازبکستان به اثر ابتلا به کرونا درگذشت

© Facebook / barnoevofficialمعاون نخست‌وزیر ازبکستان به اثر ابتلا به کرونا درگذشت
معاون نخست‌وزیر ازبکستان به اثر ابتلا به کرونا درگذشت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست‌وزیر ازبکستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا امروز یکشنبه (20 سپتمبر) درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد عملیاتی کابینه وزیران کشور ازبکستان می‌گوید که «اوکتام بارنویف» معاون نخست‌وزیر کشور که بخشی از کشاورزی و مواد غذایی را در دولت نظارت می‌کرد، روز یکشنبه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

در بیانیه ستاد عملیاتی آمده است: اوکتام ایسایویچ بارنویف امروز در سن 56 سالگی بر اثر عوارض ناشی از ویروس کرونا درگذشت.

آقای بارنویف در ماه فبروری سال روان به حیث معاون نخست‌وزیر ازبکستان در امور کشاورزی و مواد غذایی تعیین شد. پیش از این، وی به حیث والی ولایت بخارا ازبکستان ایفا وظیفه می‌نمود.

در پایان ماه جولای، وزارت صحت ازبکستان از بستری شدن آقای بارنویف به دلیل ابتلا به کرونا، خبر داد. بعداً معلوم شد که معاون نخست‌وزیر در یکی از کلینیک‌های خصوصی در تاشکند سپس در آلمان تحت معالجه است.

اولین مورد جدید مثبت کرونا در ازبکستان در تاریخ 15 مارچ سال روان شناسایی شد. طبق معلومات وزارت صحت این کشور، در حال حاضر شمار مبتلایان کرونا در کشور به 51 هزار و 235 نفر رسیده است، بیش از 47 هزار نفر بهبود یافته اند و کرونا جان 429 نفر را گرفته است.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس داده‌های این سازمان، در سراسر جهان بیش از 30.3 میلیون نفر به بیماری کرونا مبتلا و کرونا جان بیش از 948 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала