شیطان در دنیای تاریک دور از ما قرار دارد+ویدیو

© Photo / NASAسیاره شیطان TrES-2b
سیاره شیطان TrES-2b - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشف سیاره سیاه در خارج از کهکشان ما که به نام "شیطان" شناخته شده است، جالب ترین خبر علمی هفته می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بالاخره موفق شدند سیاره و قمر سیاه ناشناس را کشف کنند که برخی از اجزائی DNA آن ممکن منشأ فرازمینی داشته باشند و شاید نانومواد گرافن آن در خارج از کهکشان ما ایجاد گردیده و نیز یک حلقه در اطراف پلوتو آن وجود داشته باشد.

دیوید کیپینگ نویسنده این نشریه علمی مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان گفت: "سیاره شیطان TrES-2b ، در فاصله 750 سال نوری از زمین قرار دارد و به سیاه ترین سیاره و قمر مبدل شده است که فقط 1% نور را منعکس می کند و واقعاً که یک دنیای بیگانه است."

سیاره فراخورشیدی در آگوست 2006 کشف شد. این متعلق به کلاس "مشتری های داغ" است - غول های گازی که مدار آنها بسیار نزدیک به ستاره است. این ستاره سیاره را تا دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد گرم می کند و در این چنین حرارت آمونیاک و متان نمی توانند وجود داشته باشند. به گفته دانشمندان اتمسفیر آن حاوی سدیم گازی ، پتاسیم و اکسید تیتانیوم است که نور را به خوبی جذب می کند.

دانشمندان امریکایی بازهای نیتروژن دار را در شهاب سنگ ها کشف کردند - یکی از اصلی ترین اجزای "تولید" DNA ، و منشأ کیهانی آنها را اثبات نمودند که به طور قابل توجهی "مجموعه ساختمان" مولکول های آلی "کیهانی" را که می تواند حیات زمین باشد، گسترش می دهد.

گروهی از جیوکیمیادانان به سرپرستی مایکل کالاهان از مرکز پرواز فضایی گودارد ، ترکیب کندریت های کربنی (یکی از انواع نادر شهاب سنگ ها) را مطالعه کردند و در برخی از آنها ساده ترین بازهای ازته - پورین و مشتقات آن را یافتند. این مواد اساس برای "تولید" انواع خاصی از نوکلئوتیدها هستند - عناصر سازنده ای که مولکول DNA از آنها جمع می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала