نبنزیا: اطلاعات دقیق از حضور نیرو های غربی در لیبی را در اختیار داریم

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نیبینزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که کشورش اطلاعات دقیق از حضور نیرو های غربی و مزدوران شرکت های نظامی خصوصی خارجی، در لیبی را در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسکو از حضور نیرو های خارجی و استخدام مزدوران شرکت های نظامی خصوصی در لیبی اطلاعاتی دقیقی را در اختیار دارد.

 پیش از این ، رسانه های غربی بارها گزارش های محرمانه گروهی از متخصصان کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل در مورد لیبی منتشر کردند که در آن ادعا شده بود که روسیه  کارمندان شرکت نظامی خصوصی واگنر گروپ را برای حمایت از نیرو های خلیفه حفتر و مبارزه با نیروهای درگیر جنگ لیبی می‌فرستد. و همچنین برخی دیگر از شرکت ها در این کشور حضور دارند و از نیروهای خلیفه حفتر پشتیبانی می کنند.

 لاوروف: جنگ لیبی راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: درگیری های لیبی راه حل نظامی ندارد

  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن رد اتهام مطرح شده علیه کشورش گفت: بارها و بارها تاکید کردیم که در حال حاضر هیچ سرباز روسی در منطقه درگیری در لیبی حضور ندارد.

  نبنزیا در ادامه گفت: کشور های غربی  در حالی اتهام‌هایی درباره دخالت روسیه در لیبی مطرح می کنند که بر حضور نظامی خود در لیبی و ارائه اسلحه به گروه‌های مسلح مختلف و آموزش آنها از طریق شرکت‌های نظامی خصوصی در سراسر غرب و شرق لیبی چشم می‌بندند.

 لیبی از سال 2011 که قیام علیه معمر قدافی با پشتیبانی ناتو به سرنگونی حکومت او انجامید، دچار هرج و مرج است. این کشور   اکنون دو پاره شده به طوری که دولت آشتی ملی طرابلس و شمال غرب لیبی را در اختیار دارد و جنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی بنغازی را در شرق کشور.

سازمان ملل متحد اما دولت آشتی ملی را به رسمیت می‌شناسد. ترکیه نیز از این دولت حمایت می‌کند در حالی که امارات متحده عربی، مصر و روسیه حامی ژنرال حفتر به شمار می‌آیند.

گفتنی است که پیش ازاین  گزارشی در رسانه‌های غربی منتشر شد که می‌گفت شرکت روسی واگنر گروپ جهت تقویت جبهه جنرال حفتر بیش از یک هزار مزدور در لیبی مستقر کرده است.

این گزارش را یکی از گروه‌های مستقل ناظر بر تحریم‌ها به کمیته تحریم‌های لیبی در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала