ترامپ: روسیه و چین با ما حسادت می‌کنند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: روسیه و چین با ما حسادت می‌کنند
ترامپ: روسیه و چین با ما حسادت می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید کشورش "قدرتمندترین سلاح روی زمین را در اختیار دارد" و روسیه و چین به آن حسادت می ورزند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، جمهور آمریکا در صحبت با Fox News ابراز داشت که وی 2.5 تریلیون دالر را  برای اهداف نظامی هزینه کرده است. وی گفت: "ما قدرت نیروهای مسلح خود را احیا کرده ایم و با درنظرداشت تهدید روسیه و چین ما به این تسلیحات آن نیاز داریم." ترامپ افزود پکن اکنون تهدیدی بزرگتر از مسکو برای واشنگتن است.

 ترامپ گفت که ظرف سه سال و نیم در دوره ریاست جمهوری وی، ‌آمریکا توانست توان بزرگ نیروهای مسلح کشور را بازگرداند.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ترامپ به "تقلید" از روسیه و چین

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین تأکید کرد که قبل از وی "هیچ کس چنین سیاست سختگیرانه ای را در قبال روسیه دنبال نکرده است."

ترامپ در ادامه افزود: «تاکید می‌کنم که رهبران روسیه، چین و به طور کلی کوریای شمالی به ما نسبت به کارهای که انجام داده‌ایم، حسادت می‌کنند.»

وی ابراز امیدواری کرد که کشورش هرگز ناگزیر به استفاده از این سلاح‌ها نشود.

گفتنی است که در ماه فبروری امسال در پیش نویس بودجه نظامی آمریکا برای سال مالی 2021 روسیه و چین در صدر فهرست تهدیدات امنیتی برای آمریکا قرار گرفتند.

همانطور که در بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا ذکر شد، در پیش‌نویس بودجه فدرال برای سال مالی 2021، تقریباً 788 میلیون دالر برای "مقابله با روسیه" اختصاص یافته است. همچنین مبلغ 763.8 میلیون دالر برای کمک‌های خارجی و 24 میلیون دالر تامین مالی هدفمند برای مقابله با اطلاعات نادرست و تبلیغاتی روسیه در مناطق اروپا ، اورآسیا و آسیای میانه در نظر گرفته شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала