ماکرون خواهان پرنسیپ چندجانبه در حل چالش های جهانی شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مکرون خواهان رعایت از پرنسیپ های چندجانبه در حل چالش های جهانی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه حین سخنرانی در اسامبله ملل متحده به مناسبت 75 سالگی این سازمان گفت:  عملی نمودن شیوه های چندجانبه در زندگی عینی امکان آنرا مهیا می کند تا حد اعظم به مسوولیت های که به اساس اساسنامه ملل متحد بدوش داریم، تنظیم نمایم.

 وزیر دفاع ترکیه: ماکرون خود را ناپلئون تصور می کند - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع ترکیه: ماکرون خود را ناپلئون تصور می کند

در شرایط ویروس کرونا نمایندگان کشورهای جهان از طریق ویدیو با ملل متحد تماس می کنند و بیانیه میدهند. در داخل سالون اسامبله عمومی ملل متحد فقط نماینده های دایمی سخنرانی می کنند.

ماکرون افزود: « من شخصاً نه به حرف، بلکه به اقدامات چند جانبه گرایی اعتقاد دارم»، او از همه دعوت کرد تا در مجمع صلح ، که قرار است از 11 تا 13 نوامبر در پاریس برگزار شود ، و همچنین در جلسات دیگر مربوط به مسائل زیست محیطی و اطمینان از برابری شرکت کنند." زندگی چند جانبه گرایی واقعی امکان انجام کامل تعهدات را فراهم می کند ".

به گفته ماکرون، اکنون وقت اقدام است ، "هنگامی که همه گیری ترس از زوال و صحبت از ناتوانی جمعی را به وجود می آورد." وی علاوه نموده گفت: "همه کسانی که تمایل و توانایی دارند، باید از حداکثر ساحات فعالیت برای اقدامات دسته جمعی استفاده کنند."

درخواست ماکرون از پوتین برای شرکت در میکانیزم بین‌المللی کمک به لبنان - اسپوتنیک افغانستان
درخواست ماکرون از پوتین برای شرکت در میکانیزم بین‌المللی کمک به لبنان

ماکرون گفت: "خانه مشترک ما بی نظم است." پرنسیپ های که فکر می کردیم غیرقابل انکار است، نقض می گردد. حقوقی که فکر می کردیم آنرا تأمین کرده ایم، نقض می شود و سیستم بین المللی ما اسیر رقابت شده است و دیگر قدرت مجازات متخلفین را ندارد. "

با این همه، ماکرون حین یادآوری از پرنسیپ های عینی اتخاذ تدابیر چندجانبه گفت: "با این همه اروپا توانست برای یک اقدام همبستگی بی سابقه بر تقسیمات داخلی خود غلبه کند". وی همچنین تصمیم کشورهای وام دهنده برای کاهش بار بدهی کشورهای آفریقایی را به عنوان نمونه ذکر کرد. ماکرون درمورد اصول کاربرد واقعی رویکرد چندجانبه گفت: "این و آنچه که ما در مجمع عمومی سازمان جهانی صحت با اتخاذ توافق آرا به قطعنامه، زمینه را برای مبارزه موثر با همه گیری فراهم نمودیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала