ثروتمندان/تهدید بزرگ برای بشریت

© AP Photo / Andy WongМальчик на велосипеде напротив электростанции в Китае
Мальчик на велосипеде напротив электростанции в Китае  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان یک سازمان خیریه د در پی یک تحقیق اعلام نمودند که اقدامات 63 میلیون ثروتمند جهان بر روی سیاره ما خطر بزرگی برای کل جمعیت جهان محسوب می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان خیریه Oxfam اعلام کرد که ثروتمندترین افراد کره زمین (63 میلیون نفر) دو برابر بیشتر در مقایسه با فقیرترین افراد کره زمین (50 درصد بشریت) گازهای گلخانه ای را در جو منتشر می کنند.

روند سریع گرم شدن قطب شمال - اسپوتنیک افغانستان
روند سریع گرم شدن قطب شمال

بر اساس این تحقیق گفته می‌شود که مصرف مقدار زیادی کالاها و خدمات توسط افراد ثروتمند بشریت را با فاجعه آب و هوایی تهدید می کند. معلوم شد که ثروتمندترین 10 درصد(بیشترین حجم گاز های گلخانه ای) را در مقایسه با بیش از نیمی جمعیت جهان (52 درصد) حجم گاز های مضر بین سالهای 1990 و 2015 را در جو زمین منتشر نموده اند.

 تیم گور، رئیس سیاست آب و هوا در آکسفام، گفت: مصرف بیش از حد بحران آب و هوا را تشدید می کند و فقرا و جوانان هزینه های آن را می پردازند.

این سازمان در گزارش خواستار افزایش مالیات بر منابع با میزان بالای انتشار  گاز مانند جت های شخصی ، موتر های های اسپرت و شاسی شده است.

گفتنی است که پیشترحدود 30 دانشمند در آزمایشگاه تاثیرات آب‌وهوایی 399 میلیون پرونده مرگ از 41 کشور جهان را برای بررسی جمع‌آوری کردند و بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «Earther»، به نتایج قابل تاملی رسیدند و دریافتند که اگر مشکل گازهای گلخانه‌ای حل نشود، احتمالاً سال 2100 از هر 100 هزار نفر 73 نفر از اثر تبعات این معضل جان خود را از دست خواهند داد.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала