رسانه ها: اسنودن 5 میلیون دالر به آمریکا می‌پردازد

© AP PhotoЭдвард Сноуден
Эдвард Сноуден - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامدارترین افشاگر آمریکایی موافقت نموده است که از فروش کتاب خود 5 میلیون دالر به دولت ایالات متحده پرداخت کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN  ادوارد اسنودن ، افسر اطلاعاتی سابق آمریكا موافقت كرده است كه بیش از 5 میلیون دالر درآمد از فروش كتاب خود و  پول حاصله از سخنرانی هایش را به دولت آمریكا بپردازد

پیش از این ، وزارت عدلیه ایالات متحده آمریکا شکایتی را علیه ادوارد اسنودن، افسر اطلاعاتی سابق، در رابطه به انتشار کتاب او با نام"پرونده شخصی" به دلیل نقض تعهدات "عدما فشای اطلاعات" تشکیل داد.

در شکواییه وزارت عدلیه آمریکا گفته شد که آقای اسنودن در کتاب تازه‌اش توافق‌نامه‌های خود با دولت آمریکا برای عدم افشای اسناد محرمانه را زیر پا گذاشته است

وزارت عدلیه آمریكا اظهار داشت كه دولت قصد دارد تمام عواید این كتاب را جمع آوری كند. در اواخر سال گذشته ، دادگاهی در اسکندریه ، ویرجینیا حکم داد که دولت حق دریافت درآمد حاصل از فروش این  کتاب را دارد.

واکنش وکیل اسنودن به سخنان ترامپ درمورد عفو احتمالی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وکیل اسنودن به سخنان ترامپ درمورد عفو احتمالی

 دادخواست مدنی وزارت عدلیه آمریکا علیه اسنودن جدا از پرونده جنایی در مورد افشای اطلاعات طبقه بندی شده توسط اسنودن تشکیل شده است. مقامات آمریکایی می گویند از آنجایی که اسنودن به دلیل تصاحب اطلاعات دولت به محبوبیت رسیده، او حق ندارد از کتابی که در چندین کشور منتشر کرده سود ببرد.

طبق گزارش CNN ، اسنودن از فروش کتاب خود در این ماه 4 میلیون و 200 هزار دالر درآمد کسب کرده است. علاوه بر این ، گزارش شده است که او 56 بار سخنرانی نموده  که در بدل این سخنرانی ها یک میلیون و 30 هزار دالر درآمد کسب کرده است.

کتاب « پرونده شخصی» اسنودن در سال 2019 در برخی کشورها به بازار رفت.

ادوارد اسنودن ، افسر اطلاعاتی سابق آمریكا در سال 2013 میلادی فاش کرد که دولت آمریکا در حال جاسوسی از شهروندانش است.

 وی از زمان انتشار گسترده اسناد محرمانه و درز آنها به روزنامه نگاران فرار از ترس تحت تعقیب قرار گرفتن در آمریکا، در روسیه در تبعید بسر می برد.

اسنودن گفته است که دوست دارد به ایالات متحده بازگردد ولی تنها به این شرط که محاکمه منصفانه ای داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала