"مینی قمر" جدید زمین شناسایی شد

© REUTERS / R. Hurt/Caltech"مینی قمر" جدید زمین شناسایی شد
مینی قمر جدید زمین شناسایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخترشناسان اخیرا متوجه بدنه آسمانی کوچک شده اند که به دور زمین در حال گردش است. بر این اساس به نظر می‌رسد که سیاره زمین صاحب قمری کوچکی شده که که دور آن می‌چرخد.

به گزارش اسپوتنیک، اجسام مختلف بسیاری در فضا موجود است که برخی از آنها برای سیاره ما خطرناک بوده، برخی مورد توجه دانشمندان علوم است، اما  برخی دیگر ممکن است به قمر های جدید تبدیل شوند.

 ستاره شناسان اخیراً متوجه جسمی مرموز در حال حرکت به سمت  سیاره ما شده اند ، این بدنه آسمانی هیچ خطری برای زمین ایجاد نمی کند ، اما احتمالاً در مدار زمین به دام افتاده و در ماه اکتبر به یک مینی قمر جدید تبدیل خواهد شد.

راز بزرگ یگانه قمر زمین /مهتاب چگونه پیدا شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
راز بزرگ یگانه قمر زمین /مهتاب چگونه پیدا شد؟

اگر این اتفاق بیفتد ، این جسم که توسط محققان 2020 SO لقب گرفته ، تبدیل به سومین مینی قمر مستند می شود که به دور زمین می چرخد.

اخترشناسان  2020 SO  را رسماً مانند دو قمر کوچک قبلی به عنوان یک شهاب طبقه بندی نمودند ، اما شواهدی وجود دارد که این جسم  می تواند قطعه ای از زباله های فضایی باشد که توسط انسان ایجاد شده و سالها بعد تصمیم "بازگشت به زمین" را گرفته است.

دانشمندان حدس می زنند كه این  جسم می تواند مرحله فوقانی کاوشگر قنطورس باشد که در سال 1966 برای مطالعه ماه به فضا پرتاب شد، اما این آزمایش با ناکامی مواجه شد.

محققان متذکر شدند که اندازه این جسم مناسب است و حرکت آن بسیار کندتر از شهاب است. آلیس گورمن باستان  شناس فضایی معتقد است سرعت کم این جسم سرعت اولیه آن را منعکس می کند، که این امر نیز یک نکته مهم برای تفکر است.

 کارشناسان می گویند ردیابی همه زباله های فضایی که طی دهه های گذشته تاکنون به مدار آورده شده به سادگی غیرممکن است. بنابراین، دانشمندان از این واقعیت که قطعه ای از یک فضاپیمای قدیمی ممکن است مهمان جدیدی در مدار ما باشد، متعجب نیستند.

هر طوری که باشد موجودیت مینی قمر جدید مدت زیادی دوام نخواهد آورد. پیش بینی های فعلی می گویند این جسم تا ماه می 2021 در مدار زمین در گردش خواهد بود و پس از آن دوباره به فضا پرواز خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала