سازمان صحی جهان خواهان مبارزه علیه اطلاعات نادرست درباره کووید-19 شد

© AP Photo / Anja Niedringhausسازمان صحی جهان خواهان مبارزه علیه اطلاعات نادرست درباره کووید-19 شد
سازمان صحی جهان خواهان مبارزه علیه اطلاعات نادرست درباره کووید-19 شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان صحی جهان و سازمان ملل متحد از تمام کشورها خواسته اند تا با اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا مبارزه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه‌ای مشترک که روز چهارشنبه در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از سوی سازمان ملل و سازمان صحی منتشر شد آمده است: از تمام کشورها می‌خواهیم که با اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا (کووید-19) مبارزه کنند.

 کمک سازمان صحی جهان به وزارت صحت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک سازمان صحی جهان به وزارت صحت افغانستان

در این اعلامیه گوترش آمده است: "وقتی ویروس در سراسر جهان پخش شد، در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های خطرناک دست به دست می‌شد که مردم را گیچ می‌کرد و با اطلاعات ما هم‌خوانی نداشت."
در ادامه وی افزوده است: "ما با رسانه‌های تاثیرگذار همکاری داریم، تا محتوایی را ارائه دهیم که علم را پیشرفت می دهد، راه حل هایی را ارائه می دهد و باعث ایجاد همبستگی می شود. ما به یک "واکسین مردمی" ضرورت داریم که برای همه به صرفه و در دسترس باشد."
از سوی هم دبیرکل سازمان صحی جهان افزوده است که اطلاعات نادرست درباره کووید-19 سلامتی مردم را در خطر می‌اندازد و اعتبار علم را خدشه‌دار می‌سازد.
وی گفت: "همزمان با گسترش کووید-19 در سراسر جهان، شایعات، دروغها و اطلاعات غلط نیز گسترش یافت. این امر می تواند خطرناک باشد. افراد زیادی بر اساس دروغ، خوددرمانی با مواد شیمیایی سمی یا دواهای خطرناک به خود آسیب رسانده اند و اقدامات احتیاطی را که باید انجام می دادند انجام ندادند."
تدروس آدهانوم افزوده است که طلاعات نادرست در تعدادی از موارد، منجر به خشونت علیه کارمندان صحی، گروه های آسیب پذیر یا پناهندگان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала