عذر خواهی کیم جونگ اون به خاطر سوختاندن جسد یک کارمند کوریای جنوبی

© REUTERS / KCNAعذر خواهی کیم جونگ اون به خاطر سوختاندن جسد یک کارمند کوریای جنوبی
عذر خواهی کیم جونگ اون به خاطر سوختاندن جسد یک کارمند کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری دولتی سئول مدعی شده رهبر کوریای شمالی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کوریای جنوبی به دلیل حادثه تیراندازی به یک شهروند این کشور عذرخواهی و ابراز تاسف کرده است.

سخنگوی سابق کاخ سفید: کیم جونگ اون به من چشمک زد - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی سابق کاخ سفید: کیم جونگ اون به من چشمک زد

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از دفتر رئیس‌جمهور این کشور مدعی عذرخواهی کوریای شمالی به دلیل تیراندازی و کشتن و پس از آن به آتش زدن جسد یک شهروند کوریای جنوبی شده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی سئول در این خصوص آمده است کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی شخصاً به دلیل این حادثه ناگوار عذرخواهی و ابراز تاسف کرده و در نامه‌ای که برای مون جائه این رئیس‌جمهور کوریای جنوبی ارسال کرده، قول داده تدابیری را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی در نظر بگیرد.

به ادعای خبرگزاری دولتی کره جنوبی، پیونگ‌یانگ در نامه مذکور گفته این اتفاق نباید رخ می‌داده و رهبری کوریای شمالی امیدوار است اعتماد بین دو کشور خدشه‌دار نشده باشد.

به ادعای گزارش‌های رسانه‌ای، کوریای شمالی به عنوان بخشی از اقدامات مبارزه با شیوع کرونا، این شهروند کوریای جنوبی را هدف تیراندازی قرار داد. روز پنجشنبه مون جائه تیراندازی به یک شهروند مفقود شده کره جنوبی را تکان‌دهنده و غیرقابل بخشش خوانده بود.

این اظهارات او پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع کوریای جنوبی در بیانیه‌ای ادعا کرد همسایه شمالی به یک شهروند این کشور تیراندازی و او را کشته و سپس جسدش را سوزانده است. سئول از پیونگ‌یانگ خواسته بود در این خصوص توضیح دهد و افراد دخیل در این حادثه را مجازات کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала