افشأ تقریباً 400 زندان خاص برای مسلمانان در چین

© AFP 2023 / Johannes Eisele مسلمانان چین
مسلمانان چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استرالیائی ها تقریباً 400 کمپ و محبس تهیه شده خاص برای مسلمان چین را کشف و افشا نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، وب سایت موسسه سیاست های استراتژیک آسترالیا خبر داده است که در منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور چین بیش از 380 مرکز وجود دارد که احتمالاً نمایندگان سرکوب شده مردم مسلمان در آنجا بندی باشند. 

 استرالیایی ها برای افشأ این محبس ها محرم، از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای و بازسازی سه بعدی اشیا استفاده کرده اند. اشاره شده است که این مطالعه ثابت می کند که تعداد کمپ های اویغورها و دیگر مسلمانان، که در چین "مراکز آموزش مجدد و آموزش پیشرفته" نامیده می شوند، به هیچ وجه کاهش نمی یابد، بلکه برعکس، در حال افزایش است. 

کشتار بی رحمانه مسلمانان در چین ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
کشتار مسلمانان در چین ادامه دارد

پیش از این گزارش شده بود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، در حال بررسی این احتمال است که سرکوب نمودن مسلمانان اویغور در چین را کلمه "نسل کشی" بنامد.

خاطرنشان می شود که سوال اصطلاحات به کار رفته در حال حاضر در گروه های کاری وزارت امور خارجه، وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی در حال بحث است.

این گزینه همچنین مورد بررسی قرار گرفته است كه واشنگتن ممكن است پیكن را به جنایت علیه بشریت یا پاک سازی قومی متهم كند، كه در هر صورت روابط پیچیده بین دولتها را بدتر خواهد كرد.

پیش از آن، گروهی از مهاجران اویغوری خواستار تحقیق در محکمه جنائی بین المللی (ICC) علیه رهبری چین شده خواستار به رسمیت شناختن نسل کشی و جنایات علیه بشریت شدند.

به طور خاص، ما در مورد تلاش برای بازگرداندن هزاران اویغور از کامبوج و تاجیکستان به چین صحبت می کنیم. در بیانیه 80 صفحه ای وکلا، بیش از 30 مقام چینی ذکر شده است که به گفته مهاجران، مسئول جنایت علیه مسلمانان هستند. شی جین پینگ رئیس دولت نیز در این لیست قرار دارد.

گفته شده است، این کمپ ها و زندان ها از سال 2017 فعالیت می کنند که تعداد شان تقریبا به 400 می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала