مقصر اصلی گسترش ویروس کرونا در جهان کیست؟

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر مقصر اصلی گسترش ویروس کرونا در جهان کیست؟
مقصر اصلی گسترش ویروس کرونا در جهان کیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شروع شیوع این ویروس، دانشمندان شاخص انتقال ویروس از افراد مبتلا به یک فرد سالم بین 2 تا 4 نفر تخمین زده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، نتیجه تحقیق دانشمندان آکادمی علوم پولند و دانشگاه ورشو، در سایت "Royal Society Open Science" آمده است که سوپرسپردران یا کننده‌های فوق العاده باعث گسترش سریع ویروس کرونا در سراسر جهان شده اند.

در مرحله اولیه شیوع، متخصصان شاخص تولید مثل ویروس (تعداد افراد آلوده از یک فرد بیمار) را بین 2 تا 4 تخمین زدند. با این حال، با استفاده از یک مدل محاسبه جدید، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در طی یک دوره رشد نمایی در تعداد موارد ابتلا در چین، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و سایر کشورها، این نسبت به دلیل توزیع کنندگان فوق العاده (افراد آلوده که به احتمال زیاد ویروس را منتقل می‌کنند)، ممکن است به 11.4 برسد.

دبیرکل سازمان ملل: بشریت در مبارزه با ویروس کرونا ناکام مانده است - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل سازمان ملل: بشریت در مبارزه با ویروس کرونا ناکام مانده است

این مدل کامپیوتری دو مرحله از انتشار را نشان داده است، که در ابتدا، شیوع آهسته بود، پس از افزایش یک درصد "سوپرسپردر" به شدت افزایش یافته است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала