کدام کشور جنگ هسته‌ای را آغاز خواهد کرد؟

© Depositphotos.com / Sergey Nivensکدام کشور جنگ هسته‌ای را آغاز خواهد کرد؟
کدام کشور جنگ هسته‌ای را آغاز خواهد کرد؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس روس در امور نظامی می‌گوید که بزرگ‌ترین تهدید درگیری هسته‌ای از طرف امریکا یا روسیه که قدرت‌های اصلی هسته‌ای محسوب می‌شوند، آغاز نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیشن نیوز، یوری کنوتوف، کارشناس ناظمی می‌گوید که بزرگ‌ترین تهدید درگیری هسته‌ای از طرف امریکا یا روسیه که قدرت‌های اصلی هسته‌ای محسوب می‌شوند، آغاز نخواهد شد، بلکه از کشورهای به اصطلاح جهان سوم است که نگرش به زندگی بشر متفاوت است.

جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان چه پیامدهای جهانی خواهد داشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان چه پیامدهای جهانی خواهد داشت؟

وی گفت: کشورهای جهان سوم، جایی که رهبران دولت اغلب بدون احترام با مردم جمعیت شان رفتار می‌کنند، می‌توانند با استفاده از سلاح هسته‌ای با همسایگان خود درگیری داشته باشند.

این کارشناس یادآوری کرد که چنین درگیری هایی به‌طور دوره‌ای، به‌ویژه، بین هند و پاکستان مشاهده می‌شود. به نظر وی، بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز در صورت داشتن چنین فرصتی آماده استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خواهند بود.

یوری کنوتوف، تاکید کرد که اکنون کشورهای جدید به «کشورهای دارنده جنگ‌افزار هسته‌ای» غیررسمی جهان پیوسته اند. همچنان این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که 20-30 کشور دیگر که از «استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای» استفاده می‌کنند، توانایی عملی و مادی ساخت سلاح‌ هسته‌ای را دارند.

به گفته این کارشناس، این کشورها شامل مصر، عربستان سعودی، اوکراین و دیگر کشورها هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала