عمران خان خواستار مبارزه با اسلام هراسی در جهان شد

© Photo / Imran Khan/facebookImran Khan
Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان با تاکید بر نفی رویکرد تقابل و زور از جامعه جهانی وسازمان ملل متحد تقاضا نموده است تا روزی را به نام اسلام هراسی در جهان اعلام کنند.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه مسلمانان در بسیاری از کشور‌های جهان با مصونیت کامل هدف حمله افراد و روزنامه‌ها قرار می‌گیرند، گفت: توهین به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) در هفته نامه شارلی ابدو نمونه آشکاری از اسلام هراسی در برخی کشور‌های جهان است.

وی اظهار داشت: با ادعای آزادی بیان به مقدسات اسلامی توهین می‌شود، عبادتگاه‌های مسلمین را تخریب کرده و قرآن کتاب آسمانی ما را به آتش می‌کشند و از طرف دیگر هدف قرار دادن مسلمانان در بسیاری از مناطق دنیا ادامه دارد.

عمران خان: هند مسلمانان  را عامل انتشار کرونا می‌داند - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: هند مسلمانان را عامل انتشار کرونا می‌داند

او ادامه داد: تحریکات عمدی و تشویق به نفرت افکنی و خشونت باید در جهان ممنوع شود.

نخست وزیر پاکستان  بیان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل باید یک روز بین المللی را برای مبارزه با اسلام هراسی اعلام و ائتلافی برای مبارزه با این پدیده ایجاد کند.

 وی اظهار داشت: انتظار می‌رفت پدیده شیوع ویروس همه‌گیر کرونا فرصت پیوند تازه میان انسان‌ها را ایجاد کند اما متاسفانه ما شاهد بروز اقدامات تحریک آمیز با ماهیت ملی گرایانه، نژادپرستی، خشونت‌های مذهبی و هدف قرار دادن اقلیت‌ها بودیم و اسلام‌هراسی نیز به بهانه آزادی بیان شدت یافته است.

وی با اشاره به وضعیت افغانستان گفت که بحران این کشور راهکار نظامی ندارد و تنها با مشارکت فراگیر همه گروه‌های افغان دستیابی به صلح پایدار ممکن خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که باید نسبت به خرابکاری عناصر مخالف صلح در داخل و خارج افغانستان هوشیار باشیم. صلح و ثبات واقعی در افغانستان به توسعه ارتباطات منطقه‌ای کمک می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала