سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مساله قره‌باغ کوهستانی شد

© Photo / The press-service of the President/Michael Klimentyevسازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مساله قره‌باغ کوهستانی شد
سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مساله قره‌باغ کوهستانی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی در پی درگیری های بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ، خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مسائل شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زین الدین اف سخنگوی سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی امروز یکشنبه (27 سپتمبر) در پی درگیری های بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ، خواستار حل و فصل صلح آمیز مسائل شد.

وی گفت: «ما معتقدیم که این درگیری باید تنها از طرق صلح‌آمیز حل و فصل شود و برای این منظور ساز و کار شناخته شده بین‌المللی- گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا وجود دارد که به حل و فصل این مسئله می پردازد».

مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند

او تاکید کرد که رژیم آتش‌بس باید دوباره از سر گرفته شود.

پیش از این، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی از حملات صبح امروز (یکشنبه 27 سپتمبر) نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی مرزی این کشور و کشته شدن غیرنظامیان خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان نیز اعلام کرد، که قره باغ «مورد حملات هوایی و موشکی قرار گرفته است». دولت جمهوری خودخوانده قره باغ در پی تنش های ایجاد شده حکومت نظامی اعلام کرد.

درگیرهای میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала