ترکیه از آذربایجان در جنگ با ارمنستان حمایت می کند

© AFP 2023 / Adem Altanرجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه اعلام نمود که در درگیری قره باغ کاملاً از آذربایجان پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز طی پیام تیلیفونی به یلخان علیوف رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت که انقره کاملاً از موقف آذربایجان در درگیری های مسلحانه در قره باغ کاملاً حمایت می نماید.

مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: طرفین درگیری در قره باغ آتش را متوقف و بر سر میز مذاکره بنشینند

امروز وزیر دفاع آذربایجان اعلام نمود که قوای مسلح ارمنستان قصبات سرحدی با قره باغ را هدف قرار داده اند که یک عده شهروندان کشته شده اند. اما وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشته است که در منطقه قره باغ این کشور دو هلیکوپتر و 3 پهپاد آذربایجان ساقط گردیده است.

پوگاسیان سخنگوی ریاست جمهوری به رسمیت شناخته نشده ناگورنو-قره باغ اظهار داشته است که مردم بیگناه منطقه سرحدی و نواحی مرکز این جمهوریت تحت آتش نیروهای توپچی آذربایجان قرار گرفتند.

اردوغان در صفحه توئتیرخود ارمنستان مقصر و مسؤل این درگیری دانست.

مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد .

بر اثر مناقشه منطقه قره‌باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان دیگر در همجواری آن تحت تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد .

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است .

روسیه به همراه فرانسه و امریکا از سال 1997 میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ  را بر عهده دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала