پوتین: تقویت پتانسیل هسته‌ای روسیه ادامه خواهد یافت

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин на военном параде в честь 74-й годовщины Победы в ВОВ
Президент России Владимир Путин на военном параде в честь 74-й годовщины Победы в ВОВ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه در بیاناتی به مناسبت "روز کارگران صنعت اتمی روسیه"  ابراز داشته است که کشورش به تقویت پتانسیل صنعت هسته‌ای خود ادامه خواهد داد تا به چالش‌های فناوری و ژئوپولتیکی واکنش نشان دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: تاریخ اثبات کرده است که کسب دستاوردهایی در حوزه پیچیده‌ای چون صنعت هسته‌ای تصادفی نیست، این‌ها با فعالیت دانشگاه‌های علمی و مهندسی، کار سیستماتیک ده‌ها شرکت و هزاران تن، آموزش با کیفیت بالا و سیستم آموزش کارمندان پشتیبانی می‌شوند.

رئیس جمهور پوتین عازم دوشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: آمریکا و روسیه برای عدم مداخله در امور داخلی همدیگر تضمین دهند

 رئیس‌جمهوری روسیه افزود: امروز توسعه پویای مجموعه هسته‌ای داخلی، این واقعیت که کار در اینجا دوباره برای جوانان معتبر و جذاب شده است، ثابت می‌کند که روسیه چنین پتانسیلی را دارد و ما به طور مداوم آن را تقویت خواهیم کرد و به شکل مناسب به چالش‌های ژئوپولتیک و فناوری قرن 21 پاسخ خواهیم داد.

 به گفته رهبر روسيه، شركتها در توسعه توليد انرژي هسته اي با رعايت دقيق ترين و بالاترين نيازها و استانداردهاي ايمني نتايجي را بدست مي آورند كه براي كل كشور قابل توجه است.

 پوتین گفت ، امسال امکان تأمین برق بدون وقفه در شرایط دشوار مبارزه با همه گیری وجود داشت.

 در اواسط آپریل امسال،‌ ولادیمیرپوتین دولت روسیه را به تدوین و تصویب برنامه‌ای به منظور توسعه فناوروی و علم هسته‌ای در روسیه تا 2024 موظف کرد. هدف از این برنامه تضمین امنیت انرژی روسیه است و از سوی آژانس انرژی هسته‌ای دولتی روسیه موسوم به روس‌اتم تدوین شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала