مدودف: مسئله قره باغ باید از مجرای دیپلماسی حل شود

© Sputnik / Vitaliy Belousovمدودف: ارمنستان و آذربایجان همسایگان و شرکای نزدیک ما هستند
مدودف: ارمنستان و آذربایجان همسایگان و شرکای نزدیک ما هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون شورای امنیت روسیه تاکید دارد برای حل و فضل منازعات باید از تمام فرصت ‌ها استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری مدودف: ارمنستان و آذربایجان همسایگان و شرکای نزدیک ما هستند، معاون شورای امنیت روسیه می گوید که ارمنستان و آذربایجان همسایگان و شرکای نزدیک ما هستند، ما نیاز به فرمت دوجانبه برای حل و فصل مسئله قره باغ داریم.

ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات می خریم - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات می خریم

او در این خصوص گفت: "دور جدیدی از تنش در منطقه قره باغ کوهستانی بار دیگر منجر به خونریزی و مرگ مردم شده است. مسئله قره باغ با زور حل نمی‌شود، باید از مجرای دیپلماسی و سیاسی حل کرد".

معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که باید از تمام فرصت های برای حل و فصل این منازعات مانند گروهی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و گفتگوهای دو جانبه همراه با روسیه، استفاده کرد.

در اوایل روز یکشنبه (27، سپتامبر)، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیرنظامیان کشته شده اند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала