اردوغان خواستار پایان دادن به اشغال خاک آذربایجان توسط ارمنستان شد

© AP Photo / Turkish PresidencyПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает в резиденции президента в Анкаре
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает в резиденции президента в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه گفت كه زمان "پایان دادن به اشغال سرزمین های آذربایجان توسط ارمنستان" فرا رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی سخنانی در استانبول گفت: "زمان پایان دادن به اشغال ارمنستان فرا رسیده است، زمان پرداخت قرض ها فراه رسیده است. وی افزود که در غیر این صورت ارمنستان همچنان خود سرانه عمل خواهد کرد و علاوه کرد که ارمنستان باید سرزمین های اشغالی را ترک کند، چون همه می دانند که اینها سرزمین های آذربایجان هستند."

ویدیویی این سخنرانی در توییتر رهبر ترکیه منتشر شد.

وزیر خارجه آذربایجان: هیچ نقشی ترکیه در درگیری با ارمنستان ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه آذربایجان: هیچ نقشی ترکیه در درگیری با ارمنستان ندارد

وی همچنین گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را به عدم توانایی در حل مسئله قره باغ متهم کرده گفت: « 30 سال می شود و آنها نتوانسته اند این مسئله را حل کنند».

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در فبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان را کرد. طی درگیری های مسلحانه در 1992-1994، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به ریاست نمایندگان مشترک سه کشور - روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شد. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، اما ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند، چون به عقیده این کشور منطقه کوهی قرباغ، یک طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала