روسیه اقدامات توییتر در رابطه با اکونت ریانورستی را سانسور می داند

© Fotolia / Nikolai Sorokinوزارت خارجه روسیه در مسکو
وزارت خارجه روسیه در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو اقدامات نادرست اداره شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با حساب ریانووستی را اقدامی سانسور و بخشی از یک کارزار با انگیزه سیاسی می داند و انتظار دارد که سازمان های بین المللی مربوطه این گام مغرضانه را ارزیابی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، توییتر حساب RIA Novosti را از نتایج جستجو حذف کرد. کاربرانی که در صفحه آژانس شریک نشده اند، نمیتوانند آن را در روسیه یا سایر کشورها پیدا کنند. پیش از این، توییتر پروفایل RT و Sputnik را نیز به همین شکل مسدود نمودند.

توییتر خبرگزاری بین المللی  ریانووستی روسیه را تحریم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
توییتر صفحه خبرگزاری بین المللی "ریانووستی" روسیه را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده گفت: "ما کاهش اجباری موقعیت حساب RIA Novosti در نتایج جستجو توسط مدیریت شبکه اجتماعی توییتر را - یک اقدام دیگر سانسور و تبعیض علیه رسانه های روسیه، نقض اصول اساسی دموکراتیک آزادی بیان و دسترسی مساوی به اطلاعات می دانیم" .

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "اقدامات مغرضانه شرکت IT امریکا" ادامه کار با انگیزه سیاسی است که پیشتر توسط توییتر و فیس بوک برای برچسب گذاری صفحات رسانه های روسیه به عنوان "وابسته به دولت" آغاز شده بود و به همین علت در آگوست 2020، گامی مشابه با توجه به کانال RT برداشته شد.

" وزارت اطلاعات خارجه روسیه گفت: در حین حال، چنین اقدامات علیه منابع رسانه های غربی که از طریق دولت تأمین می شود، اعمال نمی گردد. چنین به نظر می رسد، طبق پیشنهاد رسمی واشنگتن، یک خط  و هدف در حال پیگیری برای بیرون راندن رسانه های روسی از فضای اطلاعات بین المللی است. ما از ارگان های توییتر تقاضا می نمایم که نخست در محدود کردن سیاست، حق دسترسی آزاد مخاطبان تجدید نظر کنند.

این بخش تأکید کرد: "ما انتظار داریم که ساختارهای بین المللی تخصصی و سازمان های حقوق بشری واکنش مناسبی نشان دهند و ارزیابی بی طرفانه ای از اقدامات محدود کننده شرکت IT امریکایی انجام دهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала