دبیر کل سازمان ملل: آمار تلفات کرونا "تکان‌دهنده" است

© AP Photo / Richard DrewГенсек ООН Антониу Гутерреш
Генсек ООН Антониу Гутерреш - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل شمار قربانیان کرونا را که در حال حاضر در جهان از یک میلیون نفر فراتر رفته است،"تکان‌‍دهنده" عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، آمار یک میلیون مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را «ناامیدکننده» خواند و تاکید کرد که جامعه جهانی باید از اشتباهات خود در این مورد درس بگیرد.

آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان روز گذشته (28سپتامبر) از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، آنچه در مهار ویروس کرونا اهمیت دارد رهبری مسئولیت‌پذیر، علم و همکاری با یکدیگر است و در برابر آنها، اطلاعات غلط است که به مرگ و میر منجر می‌شود.

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از یک میلیون نفر بالا رفت - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از یک میلیون نفر بالا رفت

گوترش گفت: "ما می توانیم بر این مشکل فائق آییم. ما باید از اشتباهات درس بگیریم. مدیریت مسئولانه مهم است. علم مهم است. همکاری مهم است."

دبیرکل سازمان ملل در ادامه تأکید کرده، تا زمانی که جهان واکسن کرونا را دریافت نکرد باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد، همچنین زدن ماسک و شستن دست‌ها را نباید فراموش کرد

 تا کنون بیش از 33 و 552 هزار و 166 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس این آمارها، از این تعداد یک میلیون و شش هزار و 379 نفر جان باخته و 24 میلیون و 880 هزار و 949 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا با 7 میلیون و 361 هزار و 611 نفر مبتلا، در صدر جدول کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، کلمبیا،  پرو،  اسپانیا، مکزیک، آرژانتین و آفریقای جنوبی قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала