تازه‌ترین آمار قربانیان جنگ خونین قره‌باغ

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر شمار قربانیان جنگ قره‌باغ محاسبه شد
شمار قربانیان جنگ قره‌باغ محاسبه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع جمهوری به رسمیت نشناخته "قره‌باغ کوهی" از افزایش آمار کشته شدگان در درگیری میان نیرو های ارمنستان و آذربایجان در منطقه مورد مناقشه "قره‌باغ کوهی" خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری خودخوانده "قره باغ کوهی" اطلاعات مربوط به تعداد کشته شدگان از آغاز تشدید درگیری ها را در منطقه روشن کرد

براساس اعلام وزارت دفاع ارمنستان با کشته شدن 26 نظامی ارمنی دیگر آمار کشته های این کشور از زمان آغاز درگیری با جمهوری آذربایجان به 84  نفر رسیده است.

 همچنین وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد 6غیر نظامی این کشور در گلوله باران توپخانه ای کشته شدند.

روز یک‌شنبه 27 سپتامبر و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهی» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «ناگورنو قره‌باغ» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
نخستین واکنش کرملین به درگیری ها در قره باغ

همچنین ، تلویزیون ارمنستان با استناد به داده های مرکز پزشکی مارتاکرت، گزارش داد که یک کودک 9 ساله در نتیجه گلوله باران جان خود را از دست داده است. گفته شده است که مادر این کودک نیز زخمی شده، اما زنده مانده است

مقامات باکو اعلام کرده‌اند شمار نامشخصی از شهروندانشان کشته شده و شش نفر نظامی نیز زخمی شده‌اند.

اختلاف دو کشور بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала