کرملین: نباید روی آتش روغن ریخت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: نباید روی آتش روغن ریخت
 کرملین: نباید روی آتش روغن ریخت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که مسکو آتش بس زودهنگام در درگیری ها میان ارتش های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ را ضروری می داند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت؛ روسیه دائما با آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در تماس است و اضافه نمود که بیانیه های جانب دارانه مبنی بر حمایت نظامی از یکی از طرفین جنگ، قطعاً ریختن روغن روی آتش است.

وی تأكید كرد كه مسكو از نزدیک همه اطلاعات را بررسی می كند، اوضاع را تجزیه و تحلیل کرده و از داده ها برای ایجاد موقعیت آینده و تعیین مراحل بعدی همراه با شرکای خود در گروه « سازمان امنیت و همکاری اروپا » استفاده می كند.

ریانووستی به نقل از پسکوف گفت: "طرف روسی دائما با ایروان و باکو و انقره در سطوح مختلف در تماس است".

وی افزود: کرملین از همه کشورها، به ویژه شرکای فدراسیون روسیه ، از جمله ترکیه، می خواهد "همه تلاش خود را برای متقاعد کردن طرف های درگیر برای آتش بس و بازگشت به یک حل و فصل مسالمت آمیز در خصوص این درگیری طولانی مدت از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک انجام دهند".

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که مسکو آتش بس زودهنگام  در این  درگیری ها را ضروری می داند.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا کرملین گزینه پشتیبانی نظامی از ارمنستان را مثلاً از طریق « سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر دارد»، گفت: "ما کاملاً مخالف این مسئله هستیم و با این فرمول موافق نیستیم".

 ارمنستان از انهدام دو بالگرد آذربایجانی اطلاع داده است - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان از انهدام دو بالگرد آذربایجانی اطلاع داده است

وی افزود: "هرگونه اظهارات در مورد حمایت نظامی یا فعالیت نظامی، قطعاً ریختن روغن روی آتش است".

به نظر وی، وخیم تر شدن اوضاع در قره باغ کوهستانی "یک مسئله بسیار حساس است، جایی که همه باید کاملاً مراقب باشند".

یادآور می‌شود که در تاریخ 27 سپتامبر، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، تلفات غیرنظامی و نظامی وجود دارد. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." در ایروان گفتند که باکو "حمله ای را " به سمت قره باغ آغاز کرد. در جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده است، گزارش شد که شهرکها در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد گلوله باران قرار گرفتند، مقامات مردم را به پناه گرفتن فراخواندند و پس از آن وضعیت جنگی و بسیج عمومی در قره باغ اعلام کردند. ارمنستان نیز وضعیت جنگی و بسیج عمومی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала