نتانیاهو: انبار ذخایر سلاح حزب الله انفجار دیگری بیروت خواهد بود

© AP Photo / Tsafrir Abayov/Poolنخست وزیر اسرائیل
نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل می گوید که اسرائیل برخلاف ایران و حزب الله قصد آسیب رساندن به مردم لبنان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت حزب یک انبار مخفی سلاح در لبنان دارد، این انبار می تواند باعث انفجار دیگری در بیروت شود.

  نتانیاهو: حمله پیشگیرانه به ایران از دستور کار حذف نشده است    - اسپوتنیک افغانستان
هشدار شدید نخست‌وزیر اسرائیل به ایران

او افزود: "ماه گذشته، همه ما شاهد انفجاری قوی در بندر بیروت بودیم. 200 نفر گشته و هزاران نفر زخمی شدند، نزدیک به یک چهار میلیون بی خانه مانده اند. انفجاری دیگری که می‌توانست رخ دهد، انبار سلاح‌ (حزب الله)، در منطقه بیروت جنا، در نزدیکی فردوگاه بین المللی در 50 متری شرکت گاز بود".

نتانیاهو تاکید کرد: "من به ساکنان جنا گفتم وقت آن است که در مقابل این اقدام کنید. اگر این منفجر شود، فاجعه دیگری رخ خواهد داد".

او خاطر نشان کرد، که اسرائیل برخلاف ایران و حزب الله قصد آسیب رساندن به مردم لبنان را ندارد.

در 4 اگوست در نزدیکی بندر بیروت یک انفجار شدید رخ داد. صدها خانه و موتر تخریب یا آسیب دیدند، شیشه ها در بسیاری از مناطق بیروت شکست، برخی از ساختمان ها به طور کامل تخریب شدند. به گفته مقامات ، علت آن، منفجر شدن 2750 تن نیترات آمونیوم بود که توسط گمرک در سال 2014 کشف و در انبار ذخیره شده بود. در اثر این انفجار 190 نفر کشته شد و بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند. مرکز لبنان به عنوان یک منطقه فاجعه شناخته شده و حالت اضطراری تا 19 سپتامبر در این شهر اعلام گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала